۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

تلاش برای کنترل معلولیت‌ با استفاده از ۲۲هزار نیروی متخصص در کشور

تلاش برای کنترل معلولیت‌ با استفاده از ۲۲هزار نیروی متخصص در کشور

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی بخش عمده ای از تمرکز خود را بر کنترل معلولیت‌ها و خفیف‌تر کردن میزان آن با استفاده از ۲۲ هزار نیروی متخصص خود در سطح کشور معطوف کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از دانش آموزان، دانشجویان و ممتازان شبه خانواده بهزیستی یزد اظهار داشت: کودکانی که در مراکز شبه خانواده زندگی می‌کنند اغلب زندگی‌های سختی را پشت سر گذاشته اند اما تلاش و پشتکار، سبب درخشش آنها در عرصه‌های علمی و فرهنگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله معلولیت در جامعه بیان کرد: در پیشگیری از معلولیت ها اقدامات موثری انجام شده که البته تا حد زیادی نیز شاهد کاهش آن در سطح جامعه بوده ایم اما هنوز نیازمند اقدامات جدی‌تر در این حوزه هستیم.

محسنی بندپی عنوان کرد: یکی از مواردی که توانسته تا حد زیادی از آمار معلولیت‌ها بکاهد، مشاوره های ژنتیک و اجرای انواع غربالگری ها است.

وی افزود: البته امکان ریشه کن شدن و به صفر رساندن معلولیت در جامعه وجود ندارد اما می توان آسیب‌ها و میزان معلولیت ها را تا حد زیادی کاهش داد.

محسنی بندپی ادامه داد: آنچه مسلم است، این است که بهزیستی بخش عمده ای از تمرکز خود را بر کنترل معلولیت ها با استفاده از ۲۲ هزار نیروی متخصص خود در کشور معطوف کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: علاوه بر این برای بسترسازی ازدواج‌های موفق و تولید نسل سالم نیز برنامه های مختلفی از سوی بهزیستی در حال اجراست که این بخش از امور شامل ارائه آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج، انجام آزمایش‌های ژنتیک و غربالگری و ... است.

کد خبر 3897752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
      0 0
      خواهشمندیم به جای تلاش با 22هزار فرد متخصص برای کاهش معلولیت یک فکری هم برای جلوگیری از ایجاد معلولیت روانی برای کارکنان بهزیستی اردبیل بکنین