۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

خانه شهر هویت کرمان است/بررسی های تخصصی در خصوص تخریب انجام شود

خانه شهر هویت کرمان است/بررسی های تخصصی در خصوص تخریب انجام  شود

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور خانه شهر را هویت کرمان دانست و گفت: اگر نظر تخصصی بر این است که صدمه‌ای به این هویت وارد نمی‌شود تخریب را قبول داریم، در غیر این صورت اجازه تخریب نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پور ابراهیمی پیش ازظهر یکشنبه در چهارمین کنگره معماری و شهرسازی که در محل اتاق بازرگانی استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: در آخرین نشستی که با مسئولان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در مراسم سفره ایرانی داشتیم تمام مشکلات میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه مشکلات در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شد و بررسی آن به اتمام رسید به شورای نگهبان ارسال شده و احتمالاً هفته آینده بررسی موارد ارجاعی از شورا را در دستور کار داریم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه یارانه در راستای کمک به مجموعه گردشگری طبق ماده ۱۱۵ لحاظ شده است، گفت: از اهم مواردی که در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی مطرح شده، این است که آیا تأسیسات گردشگری کشور تحت نظارت حوزه مصارف نظام صنفی قرار دارند.

وی عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه معافیت مالیاتی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در راستای حفظ بناهای تاریخی و افزایش توان تخصص در زمینه گردشگری لحاظ شده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه تلاش ما در راستای کمک به پرشتاب کردن مسیر برای استفاده از طرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری است، افزود: حفظ بنای تاریخی و میراث گذشتگان که هویت ایرانی و اسلامی است، در رونق  گردشگری موثر است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابنیه های تاریخی یکی از جاذبه گردشگری به شمار می آیند به گونه ای که بزرگترین درآمدها و سرمایه‌ها را برای کشور به همراه دارد.

وی اظهار کرد: میراث فرهنگی اقدامات خوبی در راستای بازسازی و احیای ابنیه تاریخی انجام داده و توسعه در این زمینه در دستور کار است.

پورابراهیمی با تاکید به اینکه مسئولان باید بدانند ظرفیت توسعه استان کرمان امروز به حرکت درآمده و نتایج خوبی را به همراه دارد، افزود: یک مجموعه بزرگ اقتصادی در قلعه گنج احیا شده و شهرستان راور هم که در مسیر راه زیارتی قرار گرفته و جز ظرفیت های گردشگری محسوب می شود.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: سهم درآمد کشور از درآمدهای استان ۳۰ درصد است  اما سهمی که به آنها داده می شود کمتر ۱۰ است که در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.

وی با شاره به رویکرد تمرکز زدایی در زمینه ظرفیت های استان، اظهار کرد: تمرکزگرایی موجب ایجاد فاصله‌ها و عدم تناسب توسعه در استان‌ها می‌شود.

پورابراهیمی ادامه داد: بیشترین سهم مالیات گردشگری به استان کرمان تعلق گرفت ولی با رویکرد عدم تمرکز در ظرفیت های استان این سهم به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه توسعه باید در راستای حفظ میراث ملی و هویت فرهنگی باشد، افزود: باید در حفظ میراث فرهنگی و معماری شهرسازی تلاش شود و این امر نادیده گرفته نشود.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اینکه خانه شهر هویت کرمان است، گفت: سال‌ها این مجموعه به عنوان هویت شهری ما بوده است، اگر نظر تخصصی بر این است که صدمه‌ای به این هویت وارد نمی‌شود، تخریب را قبول داریم، اما در غیر این صورت اجازه نمی‌دهیم توسعه شهری، این هویت از بین برده شود.

کد خبر 3897809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha