۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد؛

شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل به مرحله صادرات محصول دست یافتند

شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل به مرحله صادرات محصول دست یافتند

اردبیل – رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان توانستند به مرحله صادرات محصول دست یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالقیوم قلی پوری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر شده است.

وی افزود: این در حالی است که تنها دو سال از عمر آغاز به کار پارک علم و فناوری سپری شده و در این مدت برخی شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند به صادرات محصول و سفارش گیری از استان‌های دیگر دست یابند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اضافه کرد: در دو سال گذشته پارک علم و فناوری استان بودجه مستقل نداشته و با ارائه برنامه توانسته در سال ۹۴، ۱۲۵ میلیون تومان کمک استانی و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار از وزارت علوم جذب کند.

به گفته قلی پوری در سال جاری نیز ۴۰۰ میلیون تومان جذب اعتبار شده و علاوه بر این یک میلیارد تومان از معاون علم و فناوری جهت ارائه تسهیلات به شرکت‌ها تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی با تأکید به اینکه پارک علم و فناوری استان توانست امتیاز ارزیابی مالکیت معنوی شرکت‌ها را اخذ کند، تصریح کرد: علاوه بر این قرار است به همت پارک علم و فناوری استان اولین تکنوپارک علم و فناوری در جمهوری آذربایجان ایجاد شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان از راه‌اندازی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار عسل خبر داد و افزود: این کانون در سطح ملی فعالیت می‌کند و تمامی برنامه‌ریزی‌ها در این کانون تصمیم‌گیری می‌شود.

قلی پوری همچنین به فعال کردن تمامی تفاهم‌نامه‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی اشاره و تأکید کرد: از جمله مرکز رشد جامع در جنب دانشگاه پیام نور برای ارائه ایده‌های خلاقانه و تبدیل آن به فن‌آوری فعال شده است.

وی افزود: جامعه هدف پارک علم و فناوری محدود به دانشگاه نیست و از سنین پایین دنبال می‌شود بطوریکه در این راستا کانون شکوفایی و خلاقیت را در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فعال کردیم.

کد خبر 3898623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha