۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸

عضو مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی:

پایه اصلی انقلاب ایران، ایدئولوژی اسلامی است

پایه اصلی انقلاب ایران، ایدئولوژی اسلامی است

محمد رضا انصاریان با اشاره به ایدئولوژی اسلامی انقلاب ایران گفت: مردم وقتی از نظر اسلامی تحول فکری و ذهنی پیدا کردند، در بقیه زمینه های زندگی شان نیز دچار تحول شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «راهبرد» با موضوع (انقلابی گری و پیشرفت) با حضور محمد رضا انصاریان، عضو مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی روانه آنتن شد.

محمد رضا انصاریان با بیان اینکه پایه اصلی تحول و انقلاب در کشورمان از ایدئولوژی اسلامی نشأت می گیرد، عنوان داشت: مردم وقتی از نظر اسلامی تحول فکری و ذهنی پیدا کردند، در بقیه زمینه های زندگی شان نیز دچار تحول شدند.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: مدینه را قبل از اسلام با شهری با همان جمعیت و وسعت در آفریقا در نظر بگیرید.50 سال بعد از ظهور اسلام مدینه به یک قدرت تبدیل شده و روم را شکست داده و تا مرز اسپانیا پیش رفته است و دانشمندان هر چه کتاب دارند به زبان عربی ترجمه می کنند. اما شهری که در آفریقا بوده است هیچ تحولی نداشته و مانند گذشته بوده است. پس آن چیزی که باعث تحول عظیم شده است، ایدئولوژی اسلامی است.

عضو مرکزی جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی با اشاره به امام خمینی(ره) بیان داشت: امام شاگردانی بزرگ تربیت کردند و اسلام ناب محمدی(ص) را از نو احیا نمودند. همین احیا باعث ایجاد تحولی بزرگ در کشورمان شد که هم اینک می تواند برای خیلی از کشورهای دنیا الگو باشد.

وی درباره بصیرت گفت: بصیرت به یک معنا به معنی شناخت زمان، موقعیت و شناخت دشمن و نفوذی ها است. اگر انسان به این مرحله برسد هیچ دشمنی نمی تواند در انسان راه پیدا کند و انسان را از پای درآورد. به همین جهت مردم در سایه اسلام، رسالتی بر دوش خودشان احساس می کردند تا به خودشان کمک کنند.

انصاریان ادامه داد: اگر بصیرت باشد انسان با شوق و رغبت خودش را فدای جامعه و مردم می کند. در جنگ نیز همین حالت بود؛ افراد با میل و اصرار روی مین می رفتند. این روحیه بود که انقلاب اسلامی را در برابر دو ابر قدرت دنیا نگه داشت.

قابل ذکر است، فایل صوتی  برنامه «راهبرد» از سایت شبکه قابل دریافت است .

کد خبر 3899037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha