۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۵۷

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تالار تخصصی معاملات بورس در کرمان راه اندازی می شود

تالار تخصصی معاملات بورس در کرمان راه اندازی می شود

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور از راه اندازی تالار تخصصی معاملات بورس در کرمان ظرف دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی عصر دوشنبه در ستاد عالی توسعه و هماهنگی تعاون استان کرمان گفت: لایحه اصلاح مواردی از قانون تعاونی ها در دستور کار مجلس قرار گرفته که فرصتی مغتنم برای بیان نظرات افراد فعال در بحث تعاونی ها به شمار می رود.

وی از کرمان با توجه به تعداد و گستره فعالیت تعاونی ها به عنوان مهد تعاونی ها نام برد و افزود: اخیرا اقداماتی برای ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا انجام شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: براساس مصوبه مجلس ظرفیت های خوبی در این زمینه فراهم شده که امکان ایجاد ابزارهای تخصصی برای مبادلات غیرنقدی در بورس کالا را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد پسته کشور در استان کرمان تولید می شود، گفت: ورود محصولات کشاورزی نظیر پسته به بورس کالا ظرفیت خوبی در زمینه صادرات و تامین مالی آن فراهم می کند.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: تالار تخصصی معاملات بورس ظرف دو هفته آینده در کرمان راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه تامین مالی به راحتی در بورس کالا انجام می شود، افزود: محصولات دیگر نظیر خرما هم بعد از استانداردسازی می تواند وارد این بحث شوند.

پورابراهیمی از راه اندازی یک نمایشگاه در عمان در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه های دائمی  در سایر کشورها را نیز در برنامه داریم.

کد خبر 3899160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha