۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۵۱

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تبعیض و ناعدالتی در کشور باید ریشه کن شود

تبعیض و ناعدالتی در کشور باید ریشه کن شود

بناب - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تبعیض و ناعدالتی در کشور باید ریشه کن شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ضیاءالله اعزازی که عصر دوشنبه به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در حضور فرماندار، مسئولان و قشرهای مختلف مردم شهرستان بناب در مسجد مهرآباد این شهر سخن می گفت، با گرامیداشت این ایام الله و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا، امام راحل(ره) و جانفشانی های آن ها در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: متأسفانه امروز مردم بیکاری و فقر را در حالی تحمل می کنند که این شرایط برای ما مسئولان زجردهنده است و مردم از مسئولان خود انتظار دارند تبعیض و ناعدالتی در جامعه ریشه کن شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اذعان کرد: بنده سخنگوی یک جریان سیاسی و طیف خاص سیاسی نیستم بلکه نماینده کل ملت ایران هستم و اگر ما مسئولان به وظایف خود به موقع عمل می کردیم بعد از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این همه فقر و بیکاری در کشور نبودیم!

اعزازی تأکیدکرد: اگر امروز در بانکی تسهیلات نیست باید برای من نماینده و فلان آقازاده هم نباشد. نه اینکه برای من نماینده و بردارم مثالاً وام و تسهیلات موجود باشد ولی برای مردم بگویند تسهیلات نداریم. لذا مردم گرسنگی را تحمل می کنند ولی ناعدالتی را تحمل نمی کنند.

وی یادآور شد: بنده از تریبون مجلس این موضوع را از رئیس جمهور مطالبه کردم و از هیچ کسی هم طرفداری نمی کنم. فقط از انقلاب و ارزش های انقلاب، ولایت و مردم طرفداری می کنم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولانی که در مقابل مردم کم کاری می کنند در مقابل خون شهدا که جان خود را برای این مردم فدا کرده اند، پاسخگو خواهند بود!

اعزازی سپس در خصوص مشکلات به وجود آمده در مجتمع فولاد صنعت بناب خاطرنشان کرد: با کمک و پیگیری های فرماندار محترم تحولات زیادی در مجتمع فولاد بناب انجام دادیم و بر اساس اعلام مسئولان مجتمع فولاد بناب این واحد صنعتی یک هزار و ۸۰ نفر پرسنل را تعدیل نموده و یا در حالت آنکال قرار داده بود.

وی با انتقاد از مدیرعامل سابق این مجتمع صنعتی تصریح کرد: مدیرعاملی که نمی تواند حق و حقوق کارگران خود را بپردازد مدت ۲ ماه در فرانسه چه می کند!؟

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم با به روی کار آمدن مدیرعامل جدید که اخیراً به این سمت منصوب شده اند و جلسه ای که با ایشان داشتیم قرار شده انشاءالله مجتمع فولاد بناب مشکلات حاکم بر این سیستم را مرتفع نماید.

اعزازی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط سیاسی دنیا و اقدامات اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری آمریکا که اول کارش است بی تجره رفتار می کند و نمی داند که رؤسای جمهور سابق این کشور قبلاً نیز زیاد حرف زده اند ولی به فرموده امام راحل(ره) «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و افرادی هم ک می خواهند فضای کشور را آلوده کنند قطع یقین نخواهند توانست در مسیر جمهوری اسلامی خللی به وجود بیاورند!

وی همچنین با انتقاد از افزایش بی رویه نرخ حامل های انرژی در کشور اذعان کرد: مردم و خیل زیادی از جمعیت توان پرداخت قبوض مصرفی خود را ندارند، از این رو مسئولان شهرستان نیز نبایستی بخاطر بدهی اقدام به قطع گاز و برق مردم بکنند.

این نماینده مردم بناب درخانه ملت تصریح کرد: ما در مجلس قانون تصویب می کنیم ولی در کنار این قانون یک قمه دست مسئولان نمی دهیم که مردم را با آن قلع و قمع کنند.

اعزازی در بخش دیگری از صحبت های خود به اصلاحات صورت گرفته در مرکز بهداشت و درمان بناب اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات جدی ما در مرکز بهداشت و درمان بناب عدم وجود پزشک متخصص و عدم توانایی در پرداخت حقوق پرسنل و مطالبات پزشکان و پرستاران بود که خوشبختانه ۸۰ درصد این مشکلات حل شده است و با پیگیری هایی که انجام شد توانستیم ۱۷ پزشک متخصص به این شهر جذب کنیم و مقدار زیادی از معوقات پرسنل را پرداخت کنیم.

وی با اظهار گلایه از وزیر نیرو به خاطر تأخیر در اجرای فازهای ۳ و ۴ نیروگاه سهند بناب گفت: با توافقی که با وزیر نفت داشتیم قرار شد با تأمین سوخت گاز مورد نیاز بزودی شاهد اجرای فازهای ۳ و ۴ نیروگاه سهند بناب باشیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه اعتبار طرح فاضلاب روستاهای بناب و نیز شهرک ولی عصر (عج) این شهرستان تأمین و اجرا شوند که با اجرای این طرح اکثریت روستاهای شهرستان بناب تحت پوشش اجرای شبکه فاضلاب روستایی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 3899225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha