۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

نهاد آموزش و پرورش نباید درگیر مسائل جناحی و سیاسی شود

نهاد آموزش و پرورش نباید درگیر مسائل جناحی و سیاسی شود

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: دستیابی حوزه آموزش و پرورش کشور به جایگاه واقعی خود، نیازمند آن است که این نهاد از مسائل مقطعی، جناحی و سیاسی دور بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی صبح سه شنبه در نشست هم اندیشی با مسئولان و مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و مولفه متمایزکننده این انقلاب از سایر انقلاب های جهان نیز همین بود و در واقع انقلاب اسلامی تفکر و سبک زندگی جدیدی مبتنی بر دین و اخلاق را مدنظر قرار داد.

وی افزود: پس از پیروزی اسلامی نیز نیروهای فرهنگی نقش پررنگی در اداره امور اجرایی و حتی نظامی و دفاعی داشتند و همواره قشر فرهنگی ذخیره مطمئنی از نیروهای مدیر و مدبر و جهادگر و پرتلاش در عرصه های مختلف بودند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز، جامعه فرهنگی کشور بیش از چهار هزار شهید معلم به نظام اسلامی تقدیم کرد که نشانگر حضور گسترده و مسئولیت پذیری این قشر در دوران جنگ تحمیلی است.

کریمی خاطرنشان ساخت: حوزه آموزش و پرورش در نظام کلان کشور همواره نقش بسیار موثر و حیاتی داشته و از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این جایگاه مهم و ارزشمند تاکید شده است.

وی تصریح کرد: دستیابی حوزه آموزش و پرورش کشور به جایگاه واقعی خود و آنچه که در قانون اساسی برای آن برشمرده شده نیازمند آن است که نگاه صرف حاکمیتی بر این نهاد وجود داشته باشد و از مسائل حاشیه ای، مقطعی، جناحی و سیاسی دور شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مقطعی و کوتاه مدت به ساختار و برنامه ریزی های آموزش و پرورش به کارکرد این نهاد در جامعه صدمه می زند، چرا که آموزش و پرورش به عنوان متولی حوزه آموزش، حاکمیتی ترین نهاد زیرمجموعه دولت است.

کریمی افزود: تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راهی جامع برای اداره این نهاد از جمله اقدامات اصولی بود که در این حوزه صورت گرفته و از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تصویب رسید که با تصویب این سند، تشتّت آرا و برنامه ها در بخش آموزش و پرورش برطرف می شود.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از موارد عنوان شده در این سند هنوز به اجرا درنیامده از جمله طرح رتبه بندی معلمان که از مطالبات  منطقی فرهنگیان است و همچنین برنامه ریزی محتوای کتب درسی نیز باید بر مبنای نیازسنجی انجام شود و به یک ثبات در این حوزه برسیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در همه اسناد بالادستی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موضوع مهارت آموزی و فقدان این مساله عنوان و بر ضرورت پیاده سازی آموزش های مهارتی تاکید شده، بنابراین باید رویکرد مهارت آموزی بر آموزش و پرورش حاکم شود.

کریمی اظهار داشت: طبق آنچه که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان شده، باید افرادی را در مدارس تربیت کنیم که هویت دینی، ملی و انقلابی داشته باشند و این سه عنصر را در فرایند آموزش کسب کنند.

وی خاطرنشان ساخت: چنانچه به دنبال آن هستیم که در تحقق سند چشم انداز ۲۰ساله کشور موفق باشیم، باید از مسیر اهمیت دادن و توجه به عرصه آموزش و پرورش حرکت کنیم، چرا که این حوزه ما را به صورت پایدار به دستاوردهای مدنظر می رساند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: یک اختلاف اساسی در نحوه اداره آموزش و پرورش در کشور وجود دارد و برخی آموزش و پرورش را یک نهاد مصرف کننده می دانند اما واقعیت این است که هزینه های حوزه آموزش و پرورش تماما سرمایه گذاری است و این سرمایه گذاری ثمرات بلندمدت دارد.

کد خبر 3899588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha