۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶

در کراکف لهستان برگزار می شود؛

کنفرانس «در جستجوی خدا: بیان فرهنگی رابطه مؤمن با خدا»

کنفرانس «در جستجوی خدا: بیان فرهنگی رابطه مؤمن با خدا»

اتحادیه بین المللی دانش های مردم شناسی و قوم شناسی برای برگزاری کنفرانسی با عنوان «در جستجوی خدا: بیان فرهنگی رابطه مؤمن با خدا» فراخوان مقاله داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کنفرانس «در جستجوی خدا: بیان فرهنگی رابطه مؤمن با خدا» به مدت دو روز از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ آگوست سال ۲۰۱۷، در کراکف لهستان برگزار خواهد شد.

در فراخوان دانشگاه کراکف آمده با اشاره به آمیختگی فرائض دینی با اجتماع، روابط خویشاوندی، همسایگی و کنش متقابل در خاورمیانه آمده است: تحقیقات مردم نگاران درباره این که چگونه عقاید، اندیشه ها و کنش های مذهبی گسترش و انتشار یافته و سپس تعدیل شده اند، مطالب زیادی برای گفتن دارند. مثلا می توانند توضیح دهند افراد ارتباط بین خود و امر مقدس و گروه ها و کنشه ای دینی را چگونه می بینند؟

 همچنین انسان شناسان می توانند از طریق کاری که در اجتماع صورت می گیرد و سطح گروه، به نگرش های شخصی، باورها، تعاملات اجتماعی، و آرمان های مربوط به مذهب، جهان، و هویت فردی وگروهی پی ببرند.

این فراخوان با ذکر اهمیت تحقیقات میدانی، مشاهدات مشارکت کنندگان، و بحث و گفتگو با کنشگران مذهبی، از مشارکت کنندگان می خواهد توضیح دهند که مردم درباره خدا و دین چگونه فکر می کنند وچطور آیین ها و فرائض مرتبط با فهم معنوی و امیدهایشان را برای رهایی از مشکلات به جای می آورند.

به عبارت دیگر این کنفرانس در پی مقالاتی است که ماهیت تلاش های مردم خاورمیانه برای توسعه یک رابطه معنادار با خدا را واکاوی کنند. لذا مقالاتی که به کنش های مذهبی و تقوای اعضای هر یک از گروه های اعتقادی خاورمیانه پرداخته باشند مورد نظر هستند. در این نشست ویژه، مشاهدات و تعاملات نزدیک افراد و گروهها برای نزدیک شدن به خدا، دین ومعنویت محور اصلی است.

متقاضیان تا ۱۵ ماه مارس برای ارسال چکیده فرصت دارند.

کد خبر 3899720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha