۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۴۶

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۳۰ هزار تن کود محصولات کشاورزی قزوین تامین شد

۳۰ هزار تن کود محصولات کشاورزی قزوین تامین شد

قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای کشت پائیزه و بهاره محصولات کشاورزی استان قزوین بیش از ۳۰ هزار تن کود سرک تامین شده است.

فرزاد خوش اخلاق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این میزان کود  جهت استفاده حدود ۱۷۰ هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزا با هماهنگی شرکت خدمات حمایتی در بین زارعین توزیع می شود.

وی افزود: از این میزان حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن به کشت گندم، ۶ هزار تن به کشت جو و مابقی به کشت کلزا اختصاص داده شده است.

خوش اخلاق از کشاورزان خواست: با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام کنند و از تهیه کودهای شیمیایی از مراکز و منابع نامعتبر خودداری کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای کشت بهاره محصولات زراعی استان بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن کود اوره، ۱۸ هزار تن کودهای فسفاته و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کودهای پتاسه تعیین شده که در زمان کشت آماده تحویل به زارعین است.

خوش اخلاق اضافه کرد: علاوه بر کودهای اصلی حدود ۳۹ هزار تن کودهای غیر تکلیفی «ماکرو و میکرو» بین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه تقسیم بندی و سهمیه بندی شده که با همکاری شرکت خدمات حمایتی استان و زیر نظارت مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها آماده تحویل به کشاورزان است.

کد خبر 3900845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha