۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۲۰

سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان خبرداد:

پرداخت بالغ بر ۳هزارفقره تسهیلات اشتغالزایی درکردستان

پرداخت بالغ بر ۳هزارفقره تسهیلات اشتغالزایی درکردستان

سنندج- سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان از پرداخت ۳ هزار و ۱۶۳ فقره تسهیلات اشتغالزایی ازابتدای امسال تاکنون دراستان خبرداد وگفت: بااین میزان تسهیلات ۳ هزارو ۷۹۵ فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزان عزت‌پور امروز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج ایجاد اشتغال را یکی از اساسی ترین ومهمترین برنامه های اقتصادی درکشورخواند وگفت: خوشبختانه صندوق کارآفرینی امید در راستای تحقق برنامه های اقتصادی دولت تدبیر و امید و اقتصاد مقاومتی با حمایت مالی قرض الحسنه از کسب و کارهای خرد توانسته نقش موثری ایفا کند.

وی بیان کرد: ۳ هزار و ۱۶۳ فقره تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای امسال تاکنون به متقاضیان پرداخت شده که این میزان منجر به ایجاد ۳ هزار و ۷۹۵ فرصت شغلی شده است.

عزت پور با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۸۹ صندوق دارای ردیف بودجه بود، عنوان کرد: از این سال تاکنون هیچ ردیف اعتباری به صندوق اختصاص پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه جمعیت ۲۱ تا ۲۹ سال کشور در حدود ۲۰ میلیون نفر است، اظهارداشت: براساس محاسبات انجام شده صندوق در کشورتنها می تواند از ۶۰ هزار نفر حمایت مالی به منظور ایجاد اشتغال کند و این میزان در کردستان هزار و ۷۰۰ نفر است.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان ادامه داد: یکی از سیاست های صندوق این بود که پرداخت تسهیلات از فرد محوری خارج و به صورت حمایت مالی درون شبکه ای و زنجیره های تولید و خوشه های کسب و کار انجام شود.

عزت پور اضافه کرد: به منظور ساماندهی و شناسایی این موارد پرداخت تسهیلات را هدفمند و براساس ظرفیت های هر منطقه عمل کردیم.

وی با اشاره به اینکه صندوق تاکنون اقدام به انعقاد ۴۰۰ تفاهم نامه در سطح کشور با بخش دولتی و خصوصی کرده است، بیان کرد: براساس انعقاد تفاهم نامه ای با معاون مناطق محروم ریاست جمهوری، سه مصوبه در زمینه طرح های غیرمشارکتی شامل احداث هتل شادی در اورامان، بسته بندی و تولید گیاهان دارویی روستای سرابقامیش و بسته بندی وتولید مواد غذایی در سریش آباد  با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال در استان کردستان به تصویب رسید که هم اکنون در حال اخذ ضمانت و پرداخت است.

وی با بیان اینکه تسهیلات مورد نیاز طرح های تکاپو هم توسط صندوق در استان پرداخت می شود، ادامه داد: این طرح در زمینه های IT،  ICT، زنبورد داری و گردشگری اجرا می شود که کردستان به عنوان استان پایلوت درحوزه آی تی انتخاب شده است.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان عنوان کرد: در زمینه آی تی صندوق ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند که هم اکنون در حال اخذ ضمانت از متقاضیان در این رابطه هستیم و تاپایان سال این میزان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

عزت پور ادامه داد: در زمینه آی سی تی هم متقاضیان به ما معرفی شدند و تا یک میلیارد ریال به هر فرد براساس شرایط و ضوابط صندوق تسهیلات پرداخت می شود.

وی بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگی استان ۳۳ طرح به صندوق معرفی شده که به این تعداد طرح ۴ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال و در بخش گردشگری هم ۷ طرح معرفی شده که ۳ میلیارد ریال به این طرح ها پرداخت شده است.

کد خبر 3901445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha