۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۴۱

در نخستین دیدار با مقامات دولت «ترامپ»؛

موگرینی: آمریکا در سیاست اروپا مداخله نکند

موگرینی: آمریکا در سیاست اروپا مداخله نکند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار خود از واشنگتن، از مقامات آمریکا خواست تا در امور و سیاست اروپا «مداخله نکنند».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ایندپندنت، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نخستین دیدار خود از واشنگتن از زمان آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، از مقامات آمریکا خواست تا در امور و سیاست اروپا «مداخله نکنند».

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که فدریکا موگرینی در دومین روز از دیدار دو روزه خود از واشنگتن اظهار داشت: «ما [اتحادیه اروپا] در امور و سیاست آمریکا مداخله نمی کنیم [...] و اروپائیان از آمریکا انتظار دارند که این کشور نیز در امور و سیاست اروپا مداخله نکند».

این اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی مطرح می شود که رئیس جمهور جدید آمریکا به طور مکرر «برگزیت» را مورد تعریف و تمجید قرار داده و انگلیس را به دلیل خروج از این اتحادیه «[ملتی] هوشمند» می داند.

گفتنی است که در ماه ژانویه،‌ «آنتونی گاردنر» سفیر وقت آمریکا در اتحادیه اروپا گفت که ترامپ با پشتیبانی از برگزیت در واقع از فروپاشی و تجزیه اروپا حمایت می کند؛‌ پیامدی که به زعم گاردنر، در راستای منافع آمریکا نخواهد بود.

شایان ذکر است که موگرینی در این دیدار از اطمینان دهی مجدد مقامات دولت ترامپ به پایبندی واشنگتن به توافق هسته ای با ایران خبر داد.

کد خبر 3903457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha