۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹

«شیب تند عصر پنجشنبه» منتشر شد

 «شیب تند عصر پنجشنبه» منتشر شد

شیراز- کتاب «شیب تند عصر پنجشنبه» نوشته زهره صحت از سوی انتشارات آهنگ قلم منتشر شد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: اشعار و عکس های زهره صحت در طول یک دهه فعالیت جدی او در این دو حوزه، در کتابی با عنوان «شیب تند عصر پنجشنبه» منتشر شده است.

این کتاب دربرگیرنده ٣٣ عکس و ٣٧ قطعه شعر است که در کنار یکدیگر به ترکیب و هم نشینی عکس و متن منجر شده است.

مقدمه این کتاب توسط «کیارنگ علایی» نویسنده، عکاس و مدرس دانشگاه نوشته شده و در بخشی از آن می خوانیم: «کتاب پیش رو تلاش چند ساله زهره صحت عکاس خوب شیرازی است که در آن صادقانه و صمیمانه کوشیده از ظرفیت های عکس  و شعر – به عنوان قالب هایی مستقل از هم – بهره جوید، اشعار از جهت تم – و نه فرم – شبیه هایکو هستند و بسان این قالب کهن شعری در پی غافلگیرکردن مخاطب از ورای ساده ترین اتفاقات روزمره هستند.

این اشعار گاهی ایماژهایی را روانه ذهن مخاطب کند و جایی از هم نشینی یک ایماژ و یک عکس به ادراک متفاوت تری دست می یابند. عکس های این کتاب اغلب به اشیاء و امور جزئی می پردازند که با توجه به خودشان معنا می‌شوند نه معنایی که چیزهای اطراف به آن‌ها می‌بخشند. یعنی معنای مستقل اشیاء و جزئیات، بدون تاثیر از عوامل بیرونی و محیطی و به ندرت نیز در دنیای انتزاعی فرو غلتیده اند. اگر انتزاع را ماهیت عاری از صفات بدانیم در این صورت در برخی از عکس های زهره صحت مراتبی دیده می‌شود که شکل ظاهری اشیاء و مکان‌ها به طور کامل از محیط اطراف جدا شده و با اغراق های بصری، در پی ادراک و احساسی مستقل رهسپار ذهن تماشاگر می‌شود».

کتاب «شیب تند عصر پنج شنبه» در قطع رقعی، توسط انتشارات آهنگ قلم منتشر شده و سه شنبه ٢٦ بهمن ٩٥ در سالن سرای سخن سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز با حضور دکتر سبوکی مشاور شهردارو جمعی ازاعضای شورای اسلامی شهرشیراز رونمایی می شود.

شناسه کتاب:

عنوان کتاب: شیب تند عصر پنجشنبه

نویسنده: زهره صحت

سال انتشار: ۱۳۹۵

ناشر: انتشارات آهنگ قلم

شمارگان: یک هزار نسخه

شابک: ۹۷۸۶۰۰۲۲۵۰۱۲۴

قطع: رقعی

قیمت: ۲۰ هزار تومان

کد خبر 3904616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha