۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۰۹

دبیر جشنواره خرس آسیایی:

دومین جشنواره خرس سیاه آسیایی وکودکان هرمزگانی برگزار می شود

دومین جشنواره خرس سیاه آسیایی وکودکان هرمزگانی برگزار می شود

میناب - دبیر جشنواره خرس آسیایی گفت: دومین جشنواره خرس سیاه آسیایی و کودکان هرمزگانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  فرهاد قولان یکشنبه شب در نشستی با خبرنگاران گفت: جشنواره خرس سیاه آسیایی که یک طرح ملی و کشوری به حساب می آید برای دومین بار در استان هرمزگان و به میزبانی شهرستان میناب برگزار می شود.

قولان بیان داشت: اولین دوره این جشنواره در پائیز سال گذشته برگزار شد که در ماه جاری شهرستان  میناب برای دومین بار این جشنواره را بر گزار خواهدکرد.

دبیر جشنواره خرس سیاه آسیایی گفت: این کار برای حفاظت از خرس سیاه آسیای وایجاد فرهنگ سازی از سنین کودکی در دست اقدام است.

وی گفت: زیستگاه اصلی خرس سیاه آسیایی در کشور در استانهای  هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان گزارش و مشاهده شده که استان هرمزگان و شهرستانهای نواحی آن با توجه به پراکندگی مناطق  بهترین زیستگاه برای خرس آسیایی در جهان است.

قولان بیان داشت: این حیوان در جهان همانند یوزپلنگ  در معرض خطر انقراض قرار دارد و در زیست بوم های ایران نیز چنین خطری  خرس سیاه آسیایی را تهدید  می کند.

قولان گفت: این جشنواره در روزهای ۲۹، ۲۸، ۲۷ ماه جاری بر گزار می شود که در روز دوم آن همایشی با حضور پرفسور کهرم ومدیران محیط زیستی استان و شهرستان برای ایجاد راهکار و زمینه فرهنگ سازی در بین مردم در حفاظت از این حیوان ارزشمند تدارک دیده شده است.

دبیر جشنواره خرس سیاه آسیایی عنوان کرد: در روز پایانی این جشنواره که در بندر عباس برگزار می شود محمد امیری دوچرخه سوار استان هرمزگان که با شعار محیط زیستی کشورهای اروپایی را رکاب زده است به صورت نمادین از نقطه صفر تا ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا که از میدان صیادان  تا ارتفاعات کوه گنوبه فاصله ۵۰ کیلومتراست را دوندگی می کند.

کد خبر 3905361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha