۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۲۶

معاون استاندار قزوین:

کالاهای اساسی استان قزوین تامین می شود

کالاهای اساسی استان قزوین تامین می شود

قزوین- معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: با تامین بموقع کالاهای اساسی مانند گوشت مرغ و قرمز و میوه برای ایام عید در استان هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی روز یکشنبه در جلسه تنظیم بازار که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: بازار موضوع بسیار مهمی است که باید به طور مستمر رصد شود تا بتوانیم وضعیت آن را در همه حال کنترل کنیم.

وی افزود: باید نظارت بازار به طور کامل در کنترل مدیران باشد اما هیچ دخالتی در فعالیتها صورت نگیرد و برای برپایی نمایشگاه بهاره هم با هماهنگی اصناف اقدام شود.

حبیبی تصریح کرد: در آستانه عید نوروز باید نیازهای مواد غذایی و سایر اقلام استان بررسی شود و با تامین بموقع آنها نگذاریم هیچ دغدغه ای برای این کار ایجاد شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: لازم است برای تامین ۱۰۰۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب از استانهای شمالی و جنوبی اقدام کنیم و دستگاههای نظارتی و کنترلی مانند تعزیرات، دامپزشکی، بهداشت برنامه ها را به گونه ای تنظیم کنند تا هیچ وقفه ای در کار ایجاد نشود.

حبیبی گفت: در سالهای گذشته قیمت مناسب کالاها برای مردم مهم بود اما امسال با توجه به سرمازدگی محصولات کشاورزی برای مردم هم قیمت و هم کیفیت بسیار مهم است لذا باید مراقب باشیم تا کالایی که خریداری می شود بویژه میوه ها مرغوب باشد.

وی اضافه کرد: امروز با گسترش شبکه های مجازی دیگر هیچ اطلاعاتی پنهان نمی ماند و نمی توان بیماری آنفلوانزای مرغی را پنهان کرد و مردم حساسیت دارند و نمی توان واقعیتها را نگفت.

حبیبی بیان کرد: خوشبختانه بیماری آنفلوانزای فوق حاد در استان فعلا دیده نشده اما باید مراقب باشیم تا استانهای همجوار نیز آلوده نشوند و ما برنامه های کنترلی را جدی بگیریم.

فرآیند نظارت پر رنگ شود

وی اضافه کرد: فرایند نظارتی در استان باید پر رنگ تر شود و با بازرسی های مستمر بازار را تنظیم کنیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اظهارداشت: ایجاد بازارچه های فروش و توزیع کالا در بازارچه ها و میادین متعلق به شهرداری می تواند کمک موثری در این ایام باشد.

حبیبی گفت: شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی لازم است نسبت به ذخیره سازی گوشت مرغ و گوشت قرمز اقدام لازم را انجام دهد و خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی برای تامین مایحتاج مردم نداریم اما همه چیز باید پیش بینی شود.

وی اضافه کرد: حدود ۸۰ قلم کالا به طور مستمر در استان پایش می شود اما کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز و سفید، قندو شکر، برنج، روغن، تخم مرغ، میوه که بیشترین مصرف را دارد باید تامین و کنترل قیمت و کیفیت آن در اولویت باشد.

   

کد خبر 3905380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha