۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۷:۲۳

در قالب یک برنامه تلویزیونی؛

مستندی از زندگی «تری پرچت» اشک دوستدارنش را درآورد

مستندی از زندگی «تری پرچت» اشک دوستدارنش را درآورد

با نمایش دو مستند از تلویزیون بریتانیا که چشم اندازی نادر از زندگی نویسنده مشهور تری پرچت را تصویر می‌کرد، علاقه‌مندان این نویسنده بیش از همیشه برای فقدان او متاثر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میرور، این برنامه ۵۰ دقیقه‌ای بیش از هر چیز ادای احترامی به نویسنده پرطرفداری بود که دو سال پیش درگذشت.

این فیلم مستند موجب شد تا هواداران این نویسنده فقید بریتانیایی در توییتر نسبت به این برنامه واکنش نشان دهند؛ از جمله یکی از دوستداران کتاب‌های این نویستده که نوشت: «با دیدن این مستند خندیدم، گریه کردم وفکر کردم...»

فرد دیگری نوشت: با تماشای این برنامه می‌شد فهمید او چقدر بزرگ بود، نویسنده‌ای در حد دیکنز یا آستین.

این فیلم مستند با عنوان «به سیاه بازگرد» مستندی از بی‌بی‌سی درباره سر تری پرچت بود.

اما این تنها علاقه‌مندان کتاب‌های وی نبودند که به این فیلم واکنش نشان دادند. نیل گیمن نویسنده مشهور بریتانیایی نیز از جمله چهره‌هایی بود که به نمایش این مستند واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: نویسنده و دوست طولانی مدتم سر تری پرچت صمیمانه ترین احترام را به یاد او ادا می‌کنم.

سر تری پرچت در ۶۶ سالگی و بر اثر ابتلا به آلزایمر درگذشت.

او پیش از این که در سال ۲۰۱۵ فوت کند در حال نوشتن کتابی درباره زندگی خودش بود؛ اما عوارض ذهنی بیماری آنقدر شدید بود که او نتوانست این کتاب را به اتمام برساند.

این نویسنده در وصیت‌نامه خودش ۱۱.۴ میلیون پوند از ثروتش را برای مبارزه با آلزایمر وقف کرد.

در این فیلم مستند، از کلمات خود این نویسنده بریتانیایی برای بیان زندگی‌اش استفاده شده و پل کی بازیگر و کمدین این کلمات را از زبان وی روایت کرده است.

از کتاب‌های سر تری پرچت میلیون‌ها نسخه در سراسر جهان فروخته شده و آثار او به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌اند.

او آخرین کتابش را که مانند بسیاری از دیگر کتاب‌هایش از مجموعه‌ای با عنوان «دیسک ورلد» بود، یک سال پیش از درگذشتش به پایان برد.

پرچت در سال ۲۰۰۹ به خاطر خدماتش به ادبیات لقب شوالیه را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۰ هم جایزه یک عمر تلاش حرفه‌ای جهان فانتزی را به خود اختصاص داد.

پرچت مبتلا شدنش به آلزایمر را با مشاهده اولین علایم بیماری در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد.

در اواخر زندگی‌اش وی انرژی، شهرت و پول زیادی را صرف آگاهی رساندن درباره زوال عقل و مرگ خودخواسته با کمک به دلیل بیماری کرد.

کد خبر 3905452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha