۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۲۱

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی در گفتگو با مهر:

رانندگان زنجیر چرخ همراه داشته باشند/ نکاتی برای رانندگی در برف

رانندگان زنجیر چرخ همراه داشته باشند/ نکاتی برای رانندگی در برف

تبریز - فرمانده پلیس راه استان گفت: تردد در بیشتر محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی وجود دارد ولی باید رانندگان زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

سرهنگ جواد ناموران در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تردد خودرو در بیشتر جاده ‌های آذربایجان شرقی تنها با زنجیر چرخ مجاز است، ادامه داد: خودروهای فاقد زنجیر چرخ ضمن اعمال قانون و جریمه، حق تردد در جاده‌های استان را ندارند.

وی سپس نکاتی را برای رانندگی در برف و کولاک متذکر شد و افزود: باید فاصله بین خودروها رعایت شود و همچنین در شرایط برفی و بارانی باید رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

ناموران از رانندگان خواست تا قبل از مسافرت ‌های بین ‌شهری از وضعیت فنی، لاستیک‌ ها، سیستم‌ های روشنایی و سالم بودن خودروها اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز به امدادرسانی و اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها تلفن ۱۱۰ را شماره‌ گیری کنند.

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی اظهار داشت: رانندگانی که قصد مسافرت در زمان برف و کولاک را دارند، حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند زیرا به خودروهایی که زنجیر چرخ نداشته باشند، اجازه ورود به محورهای مواصلاتی از مبادی خروجی شهرها داده نمی ‌شود و ضمن اعمال قانون حتی جریمه نیز می ‌شوند.

ناموران با بیان اینکه لغزندگی جاده‌ها یکی از عوامل مهم واژگونی و تصادفات رانندگی در فصل زمستان است، به رانندگان توصیه کرد، برای پیشگیری از حوادث ناگوار ضمن حرکت با سرعت مطمئنه از توقف و شتاب ناگهانی بپرهیزند.

وی تاکید کرد:  رانندگان پیش از سفر بخاری و برف پاکن های خودرو خود را کنترل و نسبت به وضعیت فنی خودرو اطمینان حاصل و هنگام حرکت نیز سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

کد خبر 3906526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha