۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰

قائم مقام وزیر نیرو:

وزارت نیرو سلیقه ای کار نمی کند/ اولویت اول آب شرب است

وزارت نیرو سلیقه ای کار نمی کند/ اولویت اول آب شرب است

اهواز- قائم مقام وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو یا هر وزارتخانه ای در ایران طبیعتا کار سلیقه ای نمی کند و طبق قانون و در تمام دنیا اولویت اول با آب شرب است.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار محمودی دوشنبه شب در نشست خبری در اهواز اظهار کرد: به هر حال وقتی پدیده یا پدیده هایی پیش می آید اگر درست بازگو نشود و ابهام داشته باشد باعث ایجاد سوالات بسیار و انتظارآفرینی برای مخاطب می شود.

وی افزود: پدیده گرد و غبار و توأم شدن آن با شرجی باعث ایجاد پدیده جدیدی در کشور شده که در سال های گذشته خیلی کمرنگ بوده است.

قائم مقام وزیر نیرو بیان کرد: وقتی پدیده ای پیش می آید باید برای آن چاره جویی کرد، جلسه امروز پیرامون کارهایی که باید انجام شود و ادامه کارها در آینده تشکیل شده است.

محمودی ادامه داد: شبکه برق کشور و خصوصا خوزستان از شبکه هایی است که برای شرایط مختلف به بهترین نحو پاسخگو هستند.
قطعی و اتصالی های پیش آمده در روزهای اخیر ناشی از پدیده حاصله گرد و خاک ها توأم با شرجی است.

وی گفت: از وضعیت استان با خبر هستیم، بیان کرد: برق حوزه گسترده ای است و پدیده هایی مثل گرد و خاک و مه چرخه هایی طبیعی است که دست ما نیست و وقتی با هم تلاقی پیدا کند، آثار بسیاری از جمله آسیب به تأسیسات برقی را به دنبال دارد.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: برای پست ها در قراردادهای جدید که ۳۱۲ پست برای کشور و بیش از ۴۰ مورد برای خوزستان اختصاص دادیم، از نوعی که باید مقاوم باشند را مدنظر قرار دادیم.
شرایط آب و هوایی خوزستان با زمستان و بهار کوتاه در مقابل تابستان بلند است و انجام کارها با سرعت عمل بیشتر را مدنظر داریم.
شب گذشته مقداری برق از یزد، تهران و کرمانشاه برای اهواز ارسال کردیم که بخشی از آنها امروز به اهواز رسیدند.

محمودی اظهار کرد: وزارت نیرو یا هر وزارتخانه ای در ایران طبیعتا کار سلیقه ای نمی کند و طبق قانون و در تمام دنیا اولویت اول با آب شرب است.

وی افزود: استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد بیش از هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه دارد. ۹۷ هزار مقره در استان داریم که این وقایع اخیر ارتباطی با عمر مفید آنها و یا سابقه خرید آنها ندارد. باید پوشش این مقره ها را سیلیکون راوری کرد.

قائم مقام وزیر نیرو  گفت: وزارت نیرو به کل جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور خدمات ارائه می دهد که مانند سایر وزارتخانه ظرفیت مال دارد که ما هزینه هایی مثل تعمیر، نگهداری، توسعه، حوادث، اتفاقات و پدیده ها را داریم.

محمودی عنوان کرد: وزارت نیرو در حد توان روی زیرساخت های برقی خوزستان خوب هزینه کرده است. نزدیک هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق در استان در کنار ۱۴ هزار مگاوات ظرفیت برق ایجاد کردن و ایجاد ۵۰۰ تا ۶۰۰ پست ایجاد شده است.

کد خبر 3906952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha