۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۱۴

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

مرکز امنیت شبکه «آپا» در دانشگاه هرمزگان افتتاح شد

مرکز امنیت شبکه «آپا» در دانشگاه هرمزگان افتتاح شد

بندرعباس - با حضور وزیر علوم مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد حوادث رایانه ای ( آپا) در دانشگاه هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز امنیت شبکه آپا در دانشگاه هرمزگان بیان داشت: این مرکز با اعتبار ۵ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع با همکاری مشترک دانشگاه هرمزگان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: مرکز امنیت شبکه آپا با رویکرد آگاهی‌رسانی، پشتیبانی، امداد حوادث رایانه‌ای ایجاد شده که توانایی پایش مستمر رخدادهای امنیتی فضای سایبری استان هرمزگان را نیز داراست.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تجهیزات تخصصی و پیشرفته این مرکز نیز با همکاری علمی دانشگاه فردوسی مشهد خریداری شده و به طور مستقیم زیر نظر واحد انفورماتیک دانشگاه هرمزگان فعالیت خواهد کرد.

همچنین در ادامه رئیس مرکز انفورماتیک دانشگاه هرمزگان سه شنبه در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: این مرکز در مساحتی به وسعت ۳۰۰ متر مربع و سرمایه هزینه شده افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

احمد احمدی افزود : مرکز تخصصی آپا دانشگاه هرمزگان توان انجام مدیریت یکپارچه و ایجاد هماهنگی در واکنش به تهدیدات امنیتی در فضای سایبری ، جمع آوری ، اشتراک گذاری اطلاعات و هماهنگی بین بانک های اطلاعاتی مختلف در شرایط بروز بحران های سایبری در کشور ، مدیریت زمان و منابع در مقابله موثر با تهدیدات امنیتی در حوزه سرویس ها و شبکه ها را دارد.

رئیس مرکز انفورماتیک دانشگاه هرمزگان ابراز داشت: وظایفی همچون همکاری با سازمان های امنیت ملی در راستای تضمین سلامت فضای تبادل داده خصوصاٌ کمک به مقابله با جرایم فضای تبادل داده برعهده این مرکز بوده و تعامل با سایر گروه ها را باید انجام دهد و ارائه خدمات درسه سطح خدمات واکنشی، پیشگیرانه و ارزیابی و ممیزی توسط این مرکز انجام می شود.

کد خبر 3907373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha