مدیر شبکه «نبأ» عربستان در گفتگو با مهر:

آنکارا، ریاض و دوحه در ویران کردن سوریه اشتراک نظر دارند

آنکارا، ریاض و دوحه در ویران کردن سوریه اشتراک نظر دارند

مدیر شبکه «نبأ» تاکید کرد که ترکیه، قطر و عربستان علیرغم برخی اختلافات، در ویران کردن سوریه با یکدیگر اشتراک دارند و هیچ خیر و منفعتی هم به مردم سوریه نمی رسانند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- محمد قادری: پس از گذشت حدود ۵ سال از بحران سوریه و به آتش کشیده شدن سوریه توسط گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره و حمایت محور غربی-عربی از تکفیری ها، روند تحولات به سمتی چرخیده است که دولت سوریه با حمایت ایران و روسیه به دست برتر در برابر تروریست ها و کشورهای حامی تکفیری ها مبدل شده است.

در همین ارتباط و برای بررسی بیشتر تحولات جاری در سوریه، خبرنگار مهر گفتگویی را با «فواد ابراهیم» مدیر شبکه «نبأ» عربستان در سوریه انجام داده است که مشروح آن از نظر می گذرد؛

«فواد ابراهیم» مدیر شبکه «نبأ» در رابطه با بحران سوریه به خبرنگار مهر تاکید کرد: کشورهای بسیاری در منطقه و جهان برای کسب منافع خاص در سطح منطقه ای و یا بین المللی وارد بحران و جنگ سوریه شدند. این بحران به یک موضوع بین المللی تبدیل شد و بسیاری از تناقضات در نظام بین المللی و جهان عرب را افشا کرد. همچنین طولانی شدن این بحران نیز موجب شد که جهانیان، مشکلات موجود در طبیعت نظام بین الملل و منطقه را بشناسند.

وی در ادامه تصریح کرد: منافع متضاد موجب تعرض به سوریه و آسیب رساندن به منافع مردم این کشور شد. این در حالی است که در حال حاضر پایان دادن به بحران سوریه، مورد تاکید تمام جهانیان قرار گرفته است. زیرا تداوم بحران سوریه موجب افزایش کشتار مردم و ویران شدن کشور سوریه می گردد. بنابراین تمام گروه ها و طرف های شرکت کننده در بحران سوریه خواستار پایان دادن به این بحران و جنگ هستند. از سوی دیگر آینده مردم سوریه را باید خود مردم تعیین کنند.

مدیر شبکه نبأ درباره اقدامات کشورهای منطقه در رابطه با بحران سوریه هم گفت: ترکیه، قطر و سعودی ها علیرغم برخی اختلافات، در ویران کردن سوریه با یکدیگر اشتراک دارند و هیچ خیر و منفعتی هم به مردم سوریه نمی رسانند. اقدامات این کشورها به صورت کامل با منافع مردم سوریه در تضاد است و به همین دلیل نیز مشاهده می کنیم که علیرغم تلاش اکثر جریان ها برای برقراری آتش بس در سوریه، سعودی ها بر تداوم بحران این کشور (سوریه) پا فشاری می کنند. بنابراین کشورهای مذکور، به دنبال منافع خود هستند و عناصر مسلح نیز خارج از منافع مردم سوریه فعالیت می کنند.

فواد ابراهیم در رابطه با نقش رسانه ها در پوشش و اطلاع رسانی تحولات سوریه نیز بیان داشت: طرف مقابل دارای یک امپراطوری رسانه ای گسترده در تمامی قاره ها است و می تواند به سادگی هر آنچه که تمایل دارد، به مردم در نقاط سراسر جهان منتقل کند. در برابر این امپراطوری رسانه ای ما باید به ویژه در حوزه سوریه روشنگری کنیم. ادعاهای بسیاری در این رابطه مطرح می شود ولی حقایق در عرصه میدانی روشن می گردد. همچنین واقعیت اردوگاه طرف مقابل و اقدامات فرقه گرایانه و نژادپرستانه آن هم آشکار می شود.

وی افزود: برخی حقایق در حال علنی شدن است. زیرا حقیقت از بین نمی رود و فقط ممکن است برای مدتی از نظر مخفی شود. در حال حاضر نیز رسانه های جبهه مقابل حقیقت اخبار کذب خود را نشان داده اند و در عرصه میدانی هم، مردم خودشان برای نشان دادن حقیقت شایعات و اخبار دروغین دست به کار شده اند. صداقت در عرصه رسانه، تنها راه برای جلب آرای عمومی است.

مدیر شبکه نبأ تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که مدعیان مبارزه با تروریسم، از جنگ علیه تروریسم به صورت سخیفی استفاده کنند. در همین زمینه باید از ترامپ نام برد که سازنده اصلی داعش را نشان داد اما سخنانی که وی در زمان تبلیغات انتخاباتی اش مطرح کرد، با آنچه که اکنون و پس از ورود به کاخ سفید انجام می دهد، متفاوت است.

وی درباره تصمیم ترامپ برای جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا تصریح کرد: این اقدام نشان می دهد که نظام آمریکا صادق نیست و مانند دیگران از موضوع مبارزه با تروریسم، برای اهداف و منافع دیگری استفاده می کند. در همین راستا یکی از روزنامه های آمریکایی هم از این تصمیم نژادپرستانه ترامپ انتقاد کرد. رسانه های غربی در حال حاضر به دلیل آشکار شدن سیاست های اشتباه غرب در حمایت از تروریسم و در عین حال ادعای مبارزه با تروریسم، در تناقض به سر می برند.

کد خبر 3907424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha