۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

۵۵۰۰ نفر در پنجمین مرحله آزمون سراسری قرآن شرکت کردند

۵۵۰۰ نفر در پنجمین مرحله آزمون سراسری قرآن شرکت کردند

زنجان-مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ نفردر استان زنجان در پنجمین مرحله آزمون سراسری تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند.

حجت الاسلام احمد نیکنام در حاشیه پنجمین مرحله آزمون سراسری  تربیت حافظان قرآن کریم در حسنیه اعظم زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:  آزمون سراسری قرآن کریم در ۱۱ رشته برگزارمی شود و این آزمون در رشته‌های حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، حفظ جزء یک و ۳۰، حفظ جزء یک و دو و۳۰ جزء، حفظ ۵جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ ۱۵جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، حفظ موضوعی ۱۲۰ موضوع، حفظ موضوعی ۱۵۰ موضوع است. 

وی اظهار کرد: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در پنجمین آزمون سراسری قرآْن کریم در استان زنجان شرکت کردند که در این آزمون هزار و ۶۰۰ نفر از شهرستان زنجان حضور دارند و این آزمون ۲۸ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: دراین آزمون استقبال بانوان بسیار عالی بوده است و در این آزمون جوانان و نوجوانان شرکت کرده اند. 

نیکنام تاکید کرد: پیشانی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مسابقات بین‌المللی است. 

وی با تاکید برلزوم استعدادیابی در زمینه فعالیت های قرآنی افزود: اداره کل اوقاف و امورد خیریه بر تحقق این امر مهم برنامه ریزی لازم را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجا تاکید کرد: در جامعه اسلامی باید توجه بیشتری به قرائت قرآن کریم شود و خداوند قرآن را چراغ هدایت بشری معرفی کرده ولی جایگاه و منزلت این کلام نورانی هنوز هم بر ما ناشناخته است.

نیکنام افزود: مقام معظم رهبری همواره تأکید ویژه‌بر توسعه فعالیت‌های قرآنی دارند و ایشان الگوی نمونه در زمینه توجه به مسائل قرآنی برای همگان هستند.

وی تصریح کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم با هدف عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در حال اجرا است و خوشبختانه استقبال از اجرای این طرح ها مطلوب بوده است.

کد خبر 3908755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha