۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان:

شرکت بیش از ۸ هزار نفرکردستانی درآزمون سراسری قرآن کریم

شرکت بیش از ۸ هزار نفرکردستانی درآزمون سراسری قرآن کریم

سنندج- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از شرکت بیش از ۸ هزار نفر دراستان در پنجمین آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی امروز پنج شنبه در محل برگزاری پنجمین آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در مسجد جامع سنندج همزمان باسراسر کشور برگزارشد، گفت: این دوره از مسابقات قرآنی بزرگترین مانور و رویداد قرآنی استان کردستان در چند سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در دو مرحله شفاهی و کتبی برگزار می شود، عنوان کرد: مرحله شفاهی این آزمون از ۱۶ تا ۲۷ بهمن دراستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امروز به طور همزمان باسراسر کشور مرحله کتبی این آزمون دراستان درحال برگزاری است، بیان کرد: این دوره از مسابقات قرآنی در ۱۱ رشته حفظ جزء ۳۰، جزء یک و ۳۰، یک و دو و ۳۰، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل، و در حفظ موضوعی قرآن در سه رشته حفظ ۱۲۰ موضوعی، ۱۵۰ موضوعی و ۳۰۰ موضوعی درحال برگزاری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از شرکت بالغ بر۸هزار نفر در مسابقات طرح ملی حافظان قرآنی در کل استان کردستان خبرداد و افزود: ۴۰۰ نفر از این شرکت‌کنندگان را زندانیان حافظ قرآن استان تشکیل دادند.

حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: فراگیری قرآن کریم و انس با آیات نورانی آن یکی  از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی جامعه اسلامی است که باید برای گسترش آن برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت اجرای تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای تربیت حفاظ قرآنی و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به «قطب فرهنگی» طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم را با هدف تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن در فرآیندی چهار ساله از سال ۱۳۹۱ آغاز کرد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۲۰۰ نفر مربی قرآن استان کردستان در راستای اجرای این طرح با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان همکاری دارند.

مسئول آموزش سپاه بیت المقدس کردستان هم در ابتدای آغاز این دوره از مسابقات با اشاره به اینکه مرحله کتبی مسابقات طرح تربیت حفاظ قرآنی در تمام شهرستان‌های استان درحال برگزاری است، گفت: به کسانی که نمره کتبی و شفاهی این دوره از مسابقات قرآنی آن‌ها به حد نصاب برسد گواهی نامه معتبر حفظ قرآن کریم اعطا می شود.

محمد مهدی جعفری عنوان کرد: در کل استان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند که از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به شهرستان سنندج است.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در حوزه های مقاومت بسیج، بقاع متبرکه و مساجد سطح استان به طور همزمان در حال برگزاری است.

کد خبر 3908773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha