۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۴

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

اعطای مجوز به کارخانه‌داران با هدف اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی

اعطای مجوز به کارخانه‌داران با هدف اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی

اصفهان- مدیرنظارت بر موادغذایی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:یکی از نیازهای اصلی جامعه اصلاح الگوی مصرف است که سیاست های معاونت غذا و دارو برای اهداء مجوز در همین راستا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی موسوی ونهری صبح پنجشنبه در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی اظهار داشت: با توجه به بحث سلامت و بیماری های غیر واگیر و تاثیر مواد غذایی در سلامتی انسان، یکی از نیازهای اصلی جامعه اصلاح الگوی مصرف است که سیاست‌های معاونت غذا و دارو برای اهداء مجوز در همین راستا است.

سهم ایران از گردش تجاری غذای حلال در جهان باید به ۵ درصد برسد

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: سهم ایران از گردش تجاری غذای حلال در جهان باید به ۵ درصد برسد.

کشایی با اشاره به برگزاری همایش حلال،  گردش تجاری حلال در جهان را با حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مسلمان، ۲۵۰ میلیون دلار اعلام کرد که متاسفانه سهم کشور ما فقط دو درصد است.

وی افزود ما از معدود کشورهایی هستیم که تمام تولیدات مواد غذایی ما به صورت حلال است و اگر زمانی بازار نفت را از دست دهیم و به ۵ درصد سهم بازار حلال دسترسی پیدا کنیم، تاثیر قابل توجهی در رشد اقتصادی کشور خواهد داشت.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بیان داشت: حضور صنایع غذایی کشور ایتالیا و اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان، ایران و چین و دیگر کشورهای اسلامی نیز در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

وی در رابطه با فضای در نظر گرفته شده برای نمایشگاه صنایع غذایی بیان کرد: این نمایشگاه در فضای چهار هزار متر مربع در حال برگزاری است و به دو قسمت اصلی ماشین‌آلات بسته‌بندی و خط تولید و برندهای غذایی تقسیم شده است.

کشایی در رابطه با رعایت استانداردهای حلال تولیدکنندگان داخل اذعان داشت: شرکت‌های داخلی تولیدکننده محصولات غذایی ۱۰۰ درصد استانداردهای حلال را رعایت می‌کنند و تنها مشکل تولیدکنندگان در این بخش عدم استفاده آن‌ها از پتانسیل‌های موجود در بازار بین‌المللی تجارت حلال است.

وی به برگزاری سمینار حلال در اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و گفت: این سمینار با همکاری شرکت نمایشگاه‌ها، اداره استاندارد، گمرک، سازمان جهاد کشاورزی، آیریک و با کمک و مساعدت اتاق بازرگانی اصفهان در هفته آینده برگزار می‌شود.

همچنین با آغاز به کار این نمایشگاه، هیئت تجاری در زمینۀ مواد غذایی از کشورعراق و کردستان عراق حضور داشتند که احمد علی کلاری با ابراز علاقه برای تداوم مراودات بازرگانی در زمینۀ مواد غذایی با ایران بر لزوم توجه بیشتر تولید کنندگان مواد غذایی به کیفیت محصولات، تعهدات، هماهنگی و تناسب قیمت و کیفیت محصولات تاکید کرد و خواهان ملاقات های مشترک صاحبان تولید در هر دو کشور شد.

وی با اشاره به این که اقلیم عراق و کردستان مصرف کنندۀ بیش از ۷۷ درصد از کالاهای ایرانی هستند خاطرنشان کرد: تولید کنندگان در ایران به دنبال کیفیت و مناسب سازی قیمت باشند.

کد خبر 3908910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha