۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۴۳

نماینده ولی فقیه در لرستان:

مهم‌ترین مانع برای تحقق اقتصاد مقاومتی جهل علمی و عملی است

مهم‌ترین مانع برای تحقق اقتصاد مقاومتی جهل علمی و عملی است

خرم آباد- نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد مهم‌ترین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی را جهل علمی و عملی دانست، گفت: استقلال کشور با اجرای نظام اقتصادی مورد نظر دین اسلام محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی عصر پنجشنبه در همایش «ظرفیت های اقتصاد مقاومتی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی» گفت: دین اسلام دارای نظام های سیاسی ،اقتصادی ،اخلاقی و ... بوده و کسی نمی تواند مدعی بی بهره بودن اسلام از نظام اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه کتب نمونه در حوزه اقتصاد در حوزه های علمیه نوشته شده و بیشترین ابواب فقهی که در حوزه های علمیه تدریس می شود در موضوع اقتصاد است، تصریح کرد: پیاده کردن نظام اقتصادی مدنظر اسلام در جامعه سبب استقلال اقتصادی می شود.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی ریشه در قرآن و عترت دارد گفت: اقتصاد مقاومتی در سیره امام علی(ع) ریشه دارد و اصلاح اقتصاد و سیاست در سایه فرهنگ قرآن و عترت است.

اقتصاد اسلامی اقتدار کشورهای اسلامی را تضمین می کند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امروز کشورهای غربی در حوزه اقتصاد یکه تازی می کنند، افزود: اقتصاد مبتنی بر دستورهای دین اسلام منجر به استقلال کشورهای اسلامی می شود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه اقتصاد اسلامی اقتدار کشورهای اسلامی را تضمین می کند، یادآور شد: معیشت و اقتصاد مردم است که پشتوانه اقتدار یک کشور می شود.

وی با بیان اینکه حفظ عزت و دوری از ذلت با اجرای نظام اقتصادی مد نظر اسلام محقق می شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند و لازمه تحقق این سیاست ایجاد روحیه خودباوری و جهادی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه اولین مولفه اقتصاد مقاومتی «اعتقاد» به اقتصاد به مقاومتی است، یادآور شد: اقتصاد نیازمند به عمل است و به همین دلیل مقام معظم رهبری مسئله اقدام و عمل را به شعار سال اضافه کردند.

لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بهره گیری از نظام اقتصادی اسلام سبب استقلال، اقتدار، عزت و عظمت اسلامی خواهد شد بیان کرد: نظام اقتصادی اسلام که به شکل «اقتصاد مقاومتی» امروزه مطرح بوده مبتنی بر اصول و لوازم متعدد است.

وی داشتن روحیه جهادی برای کار و تلاش را از جمله این اصول دانست و افزود: روحیه جهادی و مدیریت انقلابی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش دارد و مدیر انقلابی می تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

آیت الله میرعمادی اعتماد به نفس برای تولید، پیشرفت و خلاقیت و چشم طمع نداشتن به بیگانگان را از دیگر لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

مهم ترین مانع برای تحقق اقتصاد مقاومتی جهل علمی و عملی است

وی همچنین با اشاره به فعالیت های سه نفر از اعضای مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان که در سال اقتصاد مقاومتی به اقدام و عمل در این حوزه پرداختند افزود: این جوانان نشان دادند که می توان با اتکا به توانمندی و ظرفیت های داخلی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با یادآوری اینکه پرهیز از فساد، تبعیض و اسراف از دیگر اصول تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: تکیه بر فعالیت های اقتصادی دانش بنیان نیز در این زمینه اهمیت فراوان دارد.

وی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت کشاورزی و صنعت دانش بنیان افزود: مهم ترین مانع برای تحقق اقتصاد مقاومتی جهل علمی و عملی است.

آیت الله میرعمادی افزود: جهل علمی همان ایده ها، تفکرات و اندیشه های غلط اقتصادی است که بدون تدبر، تعمق و پشتوانه کارشناسی ارائه می شود.

وی افزود: جهل عملی نیز همان سوء تدبیر و رفتارهایی است که بر اثر کم توجهی و غفلت صورت می گیرد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام با این مضمون که « من از فقر اقتصادی بر امتم نمی ترسم، بلکه از سوء تدبیر می ترسم» تصریح کرد: جهالت علمی و عملی پیامدهای زیان باری دارد و موجب کفران نعمت، ناسپاسی و هدر دادن سرمایه و همچین ضایع شدن تلاش و کوشش می شود.

باور به توانمندی های علمی جوانان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه پیشرفت در حوزه های مختلف علوم و دانش ها، بهره وری و تولید را بالا برده و هزینه ها را کاهش می دهد، افزود: اعتقاد به اقتصاد مقاومتی به این معنا است که می توانیم با حفظ استقلال و هویت اسلامی اقتصاد پایدار داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای باور به توانمندی های علمی جوانان، استعدادهای داخلی و مشارکت مردم برای پیشرفت و سازندگی است.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: تحقق اعتقاد به اقتصاد مقاومتی با دو نگاه میسر می شود، یکی توکل و ایمان به خدا و دیگری مشارکت و دخالت مردم و سپردن امور به مردم.

کد خبر 3909146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha