۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۰۶

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تاکید کرد:

لزوم استفاده از زنجیر چرخ در تردد از گردنه‌های استان کرمانشاه

لزوم استفاده از زنجیر چرخ در تردد از گردنه‌های استان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بر لزوم استفاده از زنجیر چرخ در تردد از گردنه‌های برفگیر استان کرمانشاه تاکید کرد.

سرهنگ فضل الله شیری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت راه‌ها و گردنه های استان در پی استقرار سامانه بارشی بر جو استان کرمانشاه گفت:  براساس آخرین اطلاعات جمع بندی شده از وضع جوی و راههای استان هم اکنون محورهای روانسر پاوه، جوانرود و گردنه های سرمیل و قلاجه با بارش خفیف برف مواجه هستند.

وی افزود: طبق اطلاعات رسیده، بارش در گردنه های مذکور از امروز تا ساعت ۱۲ فردا صبح ادامه خواهد داشت که در مناطق معتدل و گرمسیری بصورت بارش باران است، لذا در مجموع می توان گفت جاده ها لغزنده خواهند بود و رانندگان باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه طبق اطلاعات فوق و رسیده برای امشب و فردا صبح احتمال وقوع پدیده مه گرفتگی در راه های حواشی رودخانه ها و گردنه ها وجود دارد، لذا توصیه می کنیم رانندگان با خودروهای دارای سیستم چراغ و روشنایی سالم و آماده به کار وارد راهها شوند.

وی تاکید کرد: رانندگی و حتی توقف در راه های مناطق مه گرفته مستلزم «دیدن» و «دیده شدن» است که این دو امر حیاتی با استفاده به موقع از سیستم روشنایی و چراغها فراهم می شود، چراغ های خطر چهار طرفه باید روشن باشند تا دیده شویم و چراغ های بزرگ جلو با نور پایین نیز باید روشن باشند تا جلو ی خود را ببینیم.

شیری افزود: سبقت گرفتن در راه های مه گرفته و عدم رعایت فاصله و سرعت مطمئنه با درصد احتمال بسیار بالایی مستعد خلق حوادث ناگوار است.

وی خواستار شد: از رانندگان می خواهیم این نکات را هم در مه گرفتگی و هم در شرایط لغزندگی جاده رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار در این زمینه نباشیم.

کد خبر 3909473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha