۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸

در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد؛

هشدار آیت‌الله میرعمادی؛ انتقال دانشکده علوم قرآنی قابل‌تحمل نیست

هشدار آیت‌الله میرعمادی؛ انتقال دانشکده علوم قرآنی قابل‌تحمل نیست

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد درزمینهٔ انتقال و انحلال دانشکده علوم قرآنی لرستان هشدار داد و گفت: برای مردم قابل‌تحمل نیست دانشکده از این شهر به‌جای دیگری برود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد میرعمادی در حاشیه خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با اشاره به اینکه وظیفه شرعی خود دانستم که موضوع اعتراض و نارضایتی دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خرم آباد نسبت به انحلال این دانشگاه و انتقال آن به شهرستان ملایر را عنوان کنم، اظهار داشت: این خبر هم از سوی مسئولان دانشگاه تایید شده است.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم قرآنی با پیگیری فراوان در سال ۱۳۹۰ در خرم آباد افتتاح شد، تصریح کرد: متاسفانه دانشکده علوم قرآنی از روز اول مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و دانشجویان از نطر مکان فضای مناسبی در اختیار ندارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه محل خوابگاه دانشجویان مناسب نیست و از سوی دیگر کمبود امکانات رفاهی، آموزشی و ... دارند، افزود: متاسفانه این دانشکده تاکنون یک رئیس ثابت و معین نداشته و همه روسای آن پروازی بوده اند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه دانشکده علوم قرآنی خرم آباد زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه است و این نهاد نیز حمایت لازم را نداشته و نمی کند، گفت: مسئولان بالادست گفته اند که دانشکده را منحل می کنیم و آن را به ملایر انتقال می دهیم.

وی با بیان اینکه این مسئله پیامدهای فراوانی دارد، تصریح کرد: با انجام این کار با حیثیت استان و مردم خرم آباد بازی می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مردم این شهر هنوز یادشان نرفته پتروشیمی خرم آباد را به اراک منتقل کردند و چقدر بابت آن ضرر کردند، افزود: امروز هم انتقال دانشکده علوم قرآنی یک نوع اهانت به مردم است و نشان می دهد مردم و مسئولان استان توان اداره یک دانشکده را نداشته اند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه این انحلال موجب بدبینی و دلسردی دانشجویان و خانوداه آنها نسبت به نظام، دانشکده و قرآن می شود، اظهار داشت: باتوجه به اینکه بسیاری از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خرم آباد دختر هستند یقینا اگر این دانشکده منتقل شود، ترک تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان و خانواده های آنها در دفتر من حضور یافتند و رسما اعتراض کردند، تصریح کرد: راه حل این نیست دانشکده را منحل کنیم و به شهرستان دیگر منتقل کنیم بلکه راه حل این است مسئولان بیایند وقت بگذارند و مسائل این دانشکده را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه این پول ها را چه می کند و تا کنون نتواسته حتی یک مغازه را در حریم امامزاده زیدبن علی(ع) را آزاد کند، ادامه داد: راه این نیست با سرنوشت بچه های مردم بازی کنیم و انتقال دانشکده علوم قرآنی بازی با سرنوشت دانشجویان عزیز است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشکده علوم قرآنی دانشجویانی فعال، متدین و انقلابی هستند، افزود: امیدواریم این هشدار کافی باشد و مسئله در استان حل شود.

وی با بیان اینکه برای مردم استان قابل تحمل نیست دانشکده علوم قرآن از این شهر به جای دیگری برود، تصریح کرد: این مسئله برای من سنگین است و به من خبر داده اند که برای سال بعد موضوع پذیرش دانشجو در این دانشکده را حذف کرده اند.

کد خبر 3909544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha