۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱

فرماندار دامغان:

شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوان قدرتمند نظام و دولت هستند

شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوان قدرتمند نظام و دولت هستند

دامغان - فرماندار دامغان، شوراهای اسلامی شهر و روستا را بازوان قدرتمند نظام دانست و گفت: یکی از مهمترین امتیازات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مجد صبح یکشنبه در نخستین نشست مشترک اعضای هیئت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای دامغان به میزبانی فرمانداری، با ابراز اینکه مردم ایران همواره به آینده خود اهمیت می دهند و می کوشند در تمامی صحنه های سیاسی و اجتماعی حضور و مشارکتی پررنگ داشته باشند، ابراز داشت: شرکت در انتخابات نیزنمونه ای از مشارکت است، امروز همه مسئولان و مجریان و دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات باید تلاش کنیم یک انتخابات سالم و به دور از حاشیه را برگزار کنیم.  

وی با اشاره به اینکه مردم دامغان در تمامی انتخابات حضوری فعال و با مشارکت بالا داشته اند، افزود: این شهرستان بالاترین سطح مشارکت را درانتخابات سال گذشته دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در سطح استان به خود اختصاص داد و امیدواریم این مشارکت در انتخابات سال آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری بیش از گذشته افزایش یابد.  

فرماندار دامغان با بیان اینکه همه ما امانتدار رای مردم در برگزاری انتخابات هستیم، گفت: فرمانداری به عنوان مجری و برگزار کننده انتخابات این آمادگی را دارد که با هیئت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همکاری کافی را داشته باشد تا این دوره از انتخابات نیز به خوبی و در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.  

مجد با بیان اینکه هنوز زمان قطعی ثبت نام از داوطلبان احتمالی شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مشخص نشده است، افزود: ما منتظر نظر قطعی و نهایی نحوه ثبت نام کاندیداها برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی وزارت کشور هستیم و به محض اعلام نهایی وزارتخانه، فرمانداری و بخشداری های تابعه آماده ثبت نام از داوطلبان برابر قانون هستند.  

وی با بیان اینکه برابر ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افرادی که قصد شرکت در انتخابات شوراها را دارند باید نسبت به تهیه و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از هم اکنون اقدام کنند، افزود: هیئت اجرایی و نظارت با تبلیغات انتخابات زود هنگام برابر قانون برخورد خواهد کرد لذا در صورت دریافت هرگونه گزارشی مبنی بر تبلیغات زودهنگام کاندیدای احتمالی، این تخلفات در بررسی صلاحیت های آنان منظور و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.  

فرماندار دامغان گفت: برگزاری نشست های مشترک بین هیئت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با ستاد انتخابات کمک فراوانی به برگزاری انتخابات پرشور می کند و امیدواریم با برگزاری این نشست ها موانع و مشکلات احتمالی در سر راه برگزاری انتخابات با همفکری و هم اندیشی برداشته شود.  

در این نشست هریک از اعضای هیئت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهر دامغان و بخش‌های مرکزی و امیرآباد و بخشداران و اعضای ستاد انتخابات به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات پرداختند.

کد خبر 3911107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha