۱ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۳۲

برای نخستین بار در کشور صورت می گیرد؛

ایجاد سامانه بانک اطلاعاتی صنعت، معدن و تجارت در آذربایجان شرقی

ایجاد سامانه بانک اطلاعاتی صنعت، معدن و تجارت در آذربایجان شرقی

تبریز -معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: نخستین سامانه بانک اطلاعاتی صنعت، معدن و تجارت کشور تا پایان سال ۹۶ در آذربایجان شرقی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  نادر اصغر پور پیش از ظهر یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود : یکی از برنامه های اصلی سازمان، راه اندازی بانک اطلاعاتی است، به همین منظور از بخشهای مختلف سازمانی خواسته شده تا با ارائه شاخص های آماری خود، بتوانیم برای نخستین بار بانک اطلاعاتی صنعت، معدن و تجارت استان را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد این بانک اطلاعاتی بیان کرد: مرحله مطالعاتی این طرح تا آخر سال ۹۵ به پایان رسیده و درصددیم تا فاز اجرایی آن را نیز در نیمه اول سال ۹۶ به پایان برسانیم.  

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در تشریح دیگر اقدامات صورت گرفته در این معاونت گفت : با توجه به اقدامات انجام شده ضریب صدور پروانه بهره برداری نسبت به جواز تاسیس صادره از ۱۷ درصد در سالهای گذشته به بیش از ۳۰ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود : تا آذر سال گذشته یک هزار و ۶۶۹ جواز صادر شده بود که از این تعداد ۳۰۰ جواز منجر به صدور پروانه بهره برداری شده بود و سال جاری ۶۶۵ جواز تاسیس صادر شد که در نگاه اول با کاهش آمار مواجهیم، در حالی که در نظر ما مهم ترین موضوع شفاف سازی صدور جواز بوده و در واقع شاید سال جاری میزان صدور جواز کاهش یافته باشد با این حال ضریب صدور پروانه افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارائه خدمات مشاوره ای به کسانی که متقاضی جواز تاسیس هستند را از جمله اقدامات معاونت برنامه ریزی در راستای شفاف سازی مراحل صدور جواز تاسیس عنوان کرد.  

کد خبر 3911124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha