۳ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۱۹

در شهرستان دلفان

«جن گیر» مردم را با تئاتر آشتی داد/ کمک به نیازمندان شهر و روستا

«جن گیر» مردم را با تئاتر آشتی داد/ کمک به نیازمندان شهر و روستا

نمایش «جن گیر» با کارگردانی هادی نجفی که در قالب اجرای عمومی در شهرستان دلفان به صحنه رفت باعث حضور اقشار مختلف این شهرستان اعم از دانش آموزان و روستاییان در سالن تئاتر شد.

هادی نجفی که از ۱۰ تا ۲۲ بهمن ماه نمایش «جن گیر» به نویسندگی کوروش نریمانی را در شهرستان دلفان استان لرستان به صحنه برد درباره بازخورد این اجرا به خبرنگار مهر گفت: ما این نمایش را از ۱۰ بهمن ماه در سالن اداره ارشاد به صحنه بردیم که فروش سه اجرای اول را برای حمایت و کمک به نیازمندان شهر و روستاهای شهرستان اختصاص دادیم و مبلغ ۶ میلیون تومان برای این امر جمع آوری شد.

وی ادامه داد: دلفان شهر کوچکی در استان لرستان است که طی سال های گذشته نیز تئاتر در آن کار شده اما اجرای نمایش «جن گیر» با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: طی ۱۰ سال گذشته بیشتر جُنگ های شادی و کارهای محیطی در شهر دلفان اجرا می شد و اجرای نمایش «جن گیر» باعث شد تا مردم این شهرستان با تئاتر آشتی کنند.

نجفی با اشاره به اینکه این نمایش هر روز در ۲ نوبت ۱۵ و ۲۰ به صحنه می رفت، افزود: ظرفیت سالن اداره ارشاد ۲۵۰ نفر است و ما به صورت میانگین هر روز در ۲ اجرا میزبان ۲۵۰ تماشاگر بودیم. در طی اجراهایی که پشت سر گذاشتیم از اقشار مختلف اعم از پزشک تا کشاورز و دانش آموزان روستاهای شهرستان به تماشای «جن گیر» نشستند.

وی با بیان اینکه نمایش «جن گیر» به دلیل ایام فاطمیه اجرا نمی شود، اظهار کرد: مردم شهرستان با تماس هایی که با اداره ارشاد داشتند خواستار تمدید اجرای نمایش «جن گیر» شده اند و ارشاد هم به دلیل این استقبال و استمرار این تأثیرگذاری فرهنگی از ما خواست که بعد از ایام فاطمیه، نمایش «جن گیر» را مجددا به صحنه ببریم.

کارگردان نمایش «جن گیر» تأکید کرد: ما حدود ۷ تا ۸ سال روی این موضوع که مردم در شهر دلفان به تماشای تئاتر بنشینند، کار می کنیم و با اجرای نمایش «جن گیر» این اتفاق خوب رخ داد. ما تبلیغات گسترده ای نداشتیم و مردم بعد از تماشای این نمایش، کار را تبلیغ می کردند.

نجفی درباره بهای بلیت این نمایش گفت: بهای بلیت اجرای نمایش «جن گیر» برای دانش آموزان مبلغ ۳ هزار تومان و برای دیگر مخاطبان مبلغ ۵ هزار تومان بود.

وی در پایان درباره احتمال اجرای نمایش «جن گیر» در ایام تعطیلات عید نوروز اظهار کرد: احتمال دارد این نمایش را در ایام نوروز هم به صحنه ببریم تا مسافرانی که از استان های دیگر به شهر دلفان سفر می کنند نیز به تماشای «جن گیر» بنشینند.

کریم زارع، زهرا حسینی، علیرضا حیدری، سمیرا حیدری، اکرم موسوی و هادی نجفی بازیگران نمایش «جن گیر» هستند و طراحی و اجرای گریم این اثر توسط نوروز نوروزی انجام می شود.

کد خبر 3913128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیرضا IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
      0 0
      خیلی گلید. انشاا... موفق باشید
    • امیدی IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
      0 0
      جناب نجفی از کارگردانان فهیم وتوانای استان لرستان میباشد که درطی این سالها تلاشهای فراوانی در راستای ارتقای فرهنگ و هنر نموده اند با ارزوی موبقیت روز افزون برای این گروه بسیار توانا
    • Sina IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
      0 0
      تئاتر جن گیر بسیار زیبا بود ومهمترین اتفاق این رویداد خرید یک بلیط به ارزش 2 میلیون تومان بود که تمام ان صرف امورخیریه گردید که جای تشکر ازهمچنین افرادخیرونیکوکاری دارد.
    • محسن لک IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      0 0
      درود بر هنرمندان فعال و دوست داشتنی نورآباد. هادی نجفی عزیز و گروه خوب و درجه یک دست مریزاد.
    • مسلم دهرابی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      0 0
      عاااالی بود