۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۴۵

استاندار مرکزی:

راه اندازی صنایع تبدیلی در مناطق روستایی با جدیت پیگیری شود

راه اندازی صنایع تبدیلی در مناطق روستایی با جدیت پیگیری شود

دلیجان- استاندار مرکزی گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی و کوچک در مناطق روستایی استان باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد تا زمینه برای درآمدزایی و ماندگاری جمعیت در روستاها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد راهبری  و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در روستای خاوه دلیجان، اظهار داشت: توسعه روستاها و ایجاد اشتغال در این مناطق از مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ستاد اقتصاد مقاومتی استان از این پس موضوع اشتغال خُرد و روستایی را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: باید بیشتر در حوزه روستاها و تحقق اقتصاد مقاومتی در این مناطق اقدام شود تا بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد گام موثر برداریم.

استاندار مرکزی بیان کرد: مقرر بود با راه اندازی صنایع کوچک و مشاغل خُرد در مناطق روستایی استان مرکزی چهار هزار فرصت شغلی ایجاد شود که تاکنون نیمی از این میزان محقق شده است.

زمانی قمی خاطرنشان ساخت: با توجه به معضل مهاجرت بی رویه به شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه، ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نقش بسیار مهمی در این رابطه دارد و حتی می تواند زمینه شرایط معکوس، یعنی مهاجرت از شهر به روستا را فراهم کند.

وی اضافه کرد: دستگاه های مرتبط و مسئول در حوزه اشتغال روستایی استان و همچنین بانک ها بایستی نهایت همکاری را با افرادی که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند به عمل آورده و به ویژه بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان این بخش مساعدت داشته باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری برای گسترش تولید و درآمدزایی در روستاهای استان وجود دارد و باید از توانمندی ها بهره گرفت تا به تدریج صنایع تبدیلی در این مناطق فعال شوند.

کد خبر 3914882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha