لاوروف:

طرح ایجاد مناطق امن در سوریه باید با دمشق هماهنگ شود

طرح ایجاد مناطق امن در سوریه باید با دمشق هماهنگ شود

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که طرح آمریکا برای ایجاد مناطق امن در سوریه باید بر اساس واقعیات میدانی باشد و با دولت سوریه در این خصوص هماهنگی ها صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود درباره مناطق امن در سوریه گفتگو کرد.

«لاوروف» در این گفتگو تاکید کرد: مسکو منتظر ارائه پیشنهاد از سوی واشنگتن برای همکاری در سوریه است. طرح آمریکا برای ایجاد مناطق امن در سوریه باید بر اساس واقعیات میدانی باشد و با دولت سوریه در این خصوص هماهنگی ها صورت گیرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که کاخ سفید طبق سخنان ترامپ رئیس جمهور این کشور، به همکاری با مسکو برای حل بحران سوریه اهتمام داشته باشد و افزود: این همکاری شامل مبارزه با داعش و جبهه النصره می شود.

وزیر خارجه روسیه درباره نشست ژنو نیز بیان داشت: امکان حضور بیشتر نمایندگانی از معارضان سوریه وجود دارد؛ هیأت معارضان قاهره، مسکو، ریاض و گروه های مسلح شرکت کننده در نشست آستانه در مذاکرات ژنو حضور خواهند داشت. قطعنامه شورای امنیت در این خصوص باید اجرا شود و این موضوع بدون حضور کردها امکان پذیر نیست.

کد خبر 3914924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha