۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱

استاندار البرز:

۷۵ درصد وظایف شورای اقتصادمقاومتی البرز اجرا شد

۷۵ درصد وظایف شورای اقتصادمقاومتی البرز اجرا شد

کرج - استاندار البرز از اجرایی شدن ۷۵ درصد وظایف محوله به شورای اقتصادمقاومتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید طهائی در جلسه شورای اداری شهرستان اشتهارد که صبح پنج‌شنبه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: بعد از سال‌ها تحمل محاصره اقتصادی که شاهد بودیم خوشبختانه امروز به جایگاه خوبی دست یافته ایم.

طهائی با اشاره به کاهش تورم در کشور، افزود: باید از شرایط فراهم‌شده در خصوص رویکرد مثبت سرمایه‌گذاران به داخل کشور نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به وضعیت امنیت در کشور، اضافه کرد: در حالی اطراف کشور جمهوری اسلامی ایران در جنگ فرقه‌گرایی قرار دارد که به‌واسطه الطاف الهی، رهنمودهای مقام معظم رهبری و وحدت ملی امنیت خوبی در کشور ایجادشده است.

استاندار البرز با اشاره به هوشیاری نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی کشور، خاطرنشان کرد: تمام این مسائل سبب شده کشور ایران به‌نوعی شاخص امنیت در خاورمیانه باشد.

۱۰۵ جلسه کارگروه تسهیل در البرز برگزار شد

وی با اشاره به برجام که شرایط حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در داخل کشور فراهم کرده است، گفت: خوشبختانه به سبب امنیت موجود بستر حضور سرمایه‌گذاران خارجی در داخل کشور فراهم‌شده است.

استاندار البرز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اشتغال از اهم امور در کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: در آستانه دو انتخابات مهم قرار داریم، امید است در این زمینه شرایط لازم برای حضور پرنشاط تمام اقشار مردمی فراهم شود.

طهائی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی مقاومتی استان تلاش همه‌جانبه‌ای صورت گرفته، بیش از ۷۵ درصد وظایف محوله این بخش عملی و اجرایی شده است.

وی با تأکید بر اینکه ۱۰۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار و بیش از هزار و ۱۰۰ پرونده در این جلسات بررسی‌شده است، گفت: هزار و ۵۴۵ مصوبه در این جلسات مطرح و هزار و ۵۲۰ مصوبه عملیاتی شده است.

رشد ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در البرز

استاندار البرز بیان کرد: ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار از ستاد اقتصاد مقاومتی به واحدهای استان البرز پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه در بخش سرمایه‌گذاری محقق شده صنعتی رتبه دوم کشوری را از آن ‌خودکرده‌ایم، یادآور شد: کسب رتبه دو کشور در بخش سرمایه‌گذاری خارجی حوزه صنعت ازجمله موفقیت‌های البرز طی سه‌ساله گذشته محسوب می‌شود.

استاندار البرز با اعلام اینکه ۵۴۰ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد با بیش از ده هزار اشتغال جدید در استان البرز راه‌اندازی شده است، گفت: ۵۰۰ واحد کشاورزی طی سه‌ساله اخیر راه‌اندازی و احیا شده است.

طهائی بیان کرد: رشد ۳۵ درصدی طرح‌های صنعتی، رشد ۸۰ درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری، رشد ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی، رشد ۱۴۹ درصدی در اشتغال صنعتی و رشد ۳۲ درصدی در معافیت‌های گمرکی با نرخ ارز دلار بعد از برجام ازجمله اقدامات صورت گرفته در استان البرز محسوب می‌شود.

کد خبر 3915363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha