۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۳۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

زیرساخت‌ مساجد همدان برای اجرای برنامه اعتکاف مشکل دارد

زیرساخت‌ مساجد همدان برای اجرای برنامه اعتکاف مشکل دارد

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: زیرساخت‌ مساجد همدان برای اجرای برنامه اعتکاف مشکل دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی دشتکی ظهر پنج شنبه در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی همدان بابیان اینکه اگر از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم در امور تربیتی، آموزشی و اجتماعی موفق خواهیم بود، گفت: باید در کنار این فرصت ها از ظرفیت گروه‌ها با انگیزه مردمی نیز بهره برد.

وی یکی از این فرصت‌ها را فصل نیایش و ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برشمرد و با بیان اینکه می توان با استفاده از این ضرورت نهادینه کردن انقلاب در جامعه امروز را سرعت داد، گفت: ایجاد نشاط اجتماعی از تأکیدات مقام معظم رهبری است که باید با معنویت همراه باشد.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه این امر باید در قالب و چارچوب مسائل معنوی، اخلاقی و دینی با محوریت قرآن و سیره اهل بیت(ع) انجام شود، گفت: فصل نیایش بهترین فرصت برای انجام این امر ضروری و یکی از این فرصت‌ها، اعتکاف است.

انسان برای رشد و تعالی به خودسازی نیاز دارد

وی اعتکاف را معجونی از امور معنوی و عبادی دانست و با بیان اینکه انسان برای رشد و تعالی به خودسازی نیاز دارد، افزود: دعا، نماز و روزه در اعتکاف محوریت دارد و معجون عبادت است.

حجت الاسلام دشتکی بابیان اینکه هیچ یک از دستگاه‌ها حق دخالت در اجرای برنامه های اعتکاف را ندارند، گفت: حوزه فرهنگی دینی با محوریت مردم انجام می‌شود و سال گذشته ۱۳۰ مسجد، محور برگزاری مراسم اعتکاف بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بابیان اینکه زیرساخت‌های مساجد همدان برای اجرای برنامه اعتکاف مشکل دارد، گفت: اید برای تعمیر و تجهیز مساجد اقدام کرد.

نباید موضوع اعتکاف سیاسی و جناحی شود

دبیر ستاد اعتکاف استان همدان نیز با بیان اینکه برنامه اعتکاف نزدیک ایام انتخابات برگزار می‌شود و ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شویم، گفت: نباید موضوع اعتکاف سیاسی و جناحی شود.

مهدی صلواتی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۰ مسجد در همدان مراسم اعتکاف را برگزار کردند، عنوان کرد: امسال این تعداد به ۱۴۵ مسجد افزایش می یابد.

دبیر ستاد اعتکاف استان همدان ۲۲، ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه سال ۹۶ را ایام برگزاری برنامه اعتکاف عنوان کرد و گفت: سن شرکت در مراسم برای دختران ۹ سال به بالا و برای پسران ۱۵ سال به بالا است.

صلواتی با اشاره به مشکلات مربوط به زیرساخت‌های مساجد اظهار داشت: مساجد در زیرساخت‌های سرویس بهداشتی و وضوخانه مشکل دارندو

کد خبر 3915643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha