۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه:

سانحه رانندگی در کرمانشاه ۲ کشته و مجروح بر جای گذاشت

سانحه رانندگی در کرمانشاه ۲ کشته و مجروح بر جای گذاشت

کرمانشاه- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: برخورد سواری پیکان با پایه بتنی تیر چراغ برق در کرمانشاه ۲ کشته و مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فضل الله شیری اظهار داشت: در ساعت ۰۸:۲۰ امروز بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پیکان به پایه بتنی تیر چراغ برق وسط بزرگراه کرمانشاه به سراب نیلوفر متاسفانه سرنشین جلو دردم فوت کرد و راننده به شدت مجروح و روانه بیمارستان شد.

وی این خودرو از سمت کرمانشاه به جوانرود در حال حرکت بوده که کنترل آن به علت عدم رعایت سرعت مجاز از دست راننده خارج و به سمت وسط بلوار انحراف پیدا کرده که از سمت سرنشین با شدت با اولین تیر چراغ برق و پایه بتنی آن برخورد کرده است.

سرهنگ شیری افزود: با توجه به اینکه سمت سرنشین در برخورد اولیه با پایه بتنی برخورد کرده بیشترین ضربه را سرنشین متحمل شده که منجر به فوت وی شده است اما بنا به تشخیص کارشناس اولیه پلیس راه چنانچه سرنشین و راننده قبل از برخورد کمربند ایمنی بسته بودند شدت جراحات این حادثه تا حد مرگ نبود.

وی یادآور شد: وسیله نقلیه مسبب این حادثه سواری پیکان با موتور پژو بوده که میزان شتاب و سرعت این مدل سواری متناسب با سیستم ترمز و راهبری آن نیست،  به عبارت دیگر هر اندازه سرعت این نوع وسیله نقلیه افزایش یابد، کارکرد ترمز پذیری و فرمان پذیری آن پایین می آید لذا دارندگان این مدل خودرو و خودروهای مشابه آن باید به این نکته حیاتی توجه جدی کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ تندرانی در فرهنگ ترافیک بعضی از مناطق استان به خوبی قابل درک و احساس می باشد و همانطور که می گوییم « فرهنگ تند رانی» باید با کار فرهنگی و آموزشی با آن مواجه شویم تا جایی که رانندگان به مرحله خود کنترلی برسند و نیازی به حضور دوربین سرعت نگار و پلیس نباشد، از همین رو است که پلیس نیاز دارد همکاری فکری و معنوی اهالی فرهنگ و رسانه را در کنار خود داشته باشد.

کد خبر 3915842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha