پلیس مالزی تهدید کرد:

دیپلمات کره شمالی را بازداشت می کنیم

دیپلمات کره شمالی را بازداشت می کنیم

پلیس مالزی می گوید اگر دیپلمات کره شمالی که در ماجرای قتل برادر رهبر این کشور مظنون است با پلیس همکاری نکند حکم بازداشت او صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «عبدل سما مات» رئیس پلیس ایالت «سلانگور» مالزی روز شنبه اعلام کرد اگر دیپلمات کره شمالی که مظنون به دست داشتن در توطئه قتل «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی است به صورت داوطلبانه با پلیس همکاری نکند حکم بازداشت او صادر می شود.

پلیس مالزی روز چهارشنبه اعلام کرد «هیون کوانگ سونگ» دبیر دوم سفارت کره شمالی در کوالالامپور برای پاسخ دادن به سوالات پلیس درباره قتل برادر کیم جونگ اون فراخوانده شده است. سما گفت اگر این دیپلمات ۴۴ ساله به درخواست پلیس اعتنا نکند، حکم بازداشت او را از دادگاه می گیریم.

پلیس مالزی ۸ تبعه کره شمالی از جمله دیپلمات مذکور و یکی از کارکنان آژانس هوایی این کشور را در رابطه با قتل کیم جونگ نام مظنون می داند. از این میان ۴ نفر به کره شمالی فرار کرده اند، یک نفر بازداشت شده است و ۲ نفر به علاوه دیپلمات مذکور همچنان در مالزی بسر می برند. ۲ زن ویتنامی و اندونزیایی نیز در این رابطه دستگیر شده اند.

کیم جونگ نام روز ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) در فرودگاه کوالالامپور توسط سم VX به قتل رسید. این سم که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد از سوی سازمان ملل به عنوان یک سلاح کشتار جمعی شناخته شده است.

کد خبر 3916595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha