۱۷ مهر ۱۳۸۵، ۱۰:۴۰

در گفتگو با مهر

عضو كميسيون فرهنگي مجلس : وزارت ارشاد طرح " نويسندگي به عنوان شغل " را ارائه دهد

عضو كميسيون فرهنگي مجلس : وزارت ارشاد طرح " نويسندگي به عنوان شغل " را ارائه دهد

اين وظيفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در حوزه هايي كه به بهبود وضعيت زندگي و معيشتي نويسندگان و اهل فرهنگ مربوط مي شود طرح ارائه دهد. بنابراين در مورد محسوب شدن نويسندگي به عنوان شغل نيز اين وزارتخانه بايد اقدام كند .

 

جواد آرين منش در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و ادب مهر ، با بيان اين مطلب افزود : كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي مدتي قبل جلساتي را با نويسندگان برگزار كرد و در اين جلسات اهل قلم در مورد مسائل و مشكلات خود سخناني گفتند و قرار شد براي رسيدگي به اين مشكلات طرحي ارائه شود .

وي افزود : در يكي از اين جلسات كه با حضور محمد رضا سرشار از انجمن قلم ايران برگزار شد ، اين موضوع به خصوص مطرح شد كه نويسندگي در كشور ما به عنوان يك حرفه محسوب نمي شود .

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد : ظاهرا اعضاي انجمن قلم ايران طرحي را به همين منظور و براي احتساب  نويسندگي به عنوان شغل و حرفه و تدوين قانوني در اين زمينه براي حمايت از نويسندگان در دست دارند كه مجلس از سرنوشت چنين طرحي بي اطلاع است .

وي تصريح كرد : اين اراده در مجلس شوراي اسلامي وجود دارد كه اگر طرحي از سوي دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به كميسيون فرهنگي ارائه شود ما از آن حمايت كنيم و آن را به تصويب برسانيم .

جواد آرين منش يادآور شد : با توجه به شعارهاي عدالت محور رئيس جمهور محترم لازم است كه هرچه زودتر وزارت ارشاد در اين زمينه اقدامات لازمي را انجام دهد تا از اين پس شاهد بهبود وضعيت معيشتي و فرهنگي نويسندگان باشيم .

وي خاطرنشان كرد : هم اكنون برخي از نويسندگان به دليل پايين بودن ميزان مطالعه در كشور ما ارقام ناچيزي به عنوان حق التاليف از ناشران دريافت مي كنند كه با ايجاد تحول در زمينه بيمه و بازنشستگي اهل قلم مي توان اميد داشت كه در آينده اي نه چندان دور اين وضعيت دگرگون شود .

کد خبر 391684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha