۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۳۰

در جلسه تنظیم بازار شهرستان شفت مطرح شد؛

تثبیت قیمت ها و ایجاد فضای آرام در بازار شب عید شفت ضروری است

تثبیت قیمت ها و ایجاد فضای آرام در بازار شب عید شفت ضروری است

شفت-جلسه تنظیم بازار شهرستان شفت درحالی برگزار شد که مسئولان بر ضرورت برقراری ثبات قیمت و ایجاد فضای آرام در سطح بازار شب عید شهرستان تأکید و خواستار تشدید بازرسی و نظارت ها شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرماندار شفت در جلسه تعزیزات حکومتی و تنظیم بازار که بعدازظهر شنبه در سالن میرزای شفتی فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به هفته های پایان سال، اظهار کرد: باید برنامه ریزی مناسبی در حوزه نظارت و تنظیم بازار و قیمت ها در سطح شهرستان انجام شود.

رحمت حیدری نژاد با بیان اینکه شهرستان شفت جزء شهرستان های گردشگرپذیر است، افزود: هرساله در ایام تعطیل شاهد حضور مسافران و گردشگران از داخل و خارج استان و شهرستان هستیم.

وی وجود دو امامزاده و مناطق طبیعی و بکر گردشگری در سطح شهرستان را از دلایل استقبال گردشگران از شفت عنوان و خاطرنشان کرد: به عنوان مسئول موظف هستیم که تمامی امکانات و لوازم را برای مهمان نوازی هر چه بهتر فراهم کنیم.

معاون فرماندار شفت با بیان اینکه در ایام قبل و حین تعطیلات مصرف بسیاری از کالاها توسط مردم افزایش می یابد، تصریح کرد: تثبیت بازار و ایجاد فضای آرام در سطح شهرستان از مهم ترین وظایف مسئولان دستگاه های مربوطه است.

وی همچنین با تأکید برلزوم استفاده از تجربیات سال های گذشته در این زمینه، یادآورشد: باید با ایجاد فضایی آرام در بازار، مردم، گردشگران و مسافران به این باور برسند که می توانند به راحتی ملزومات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

حیدری نژاد در ادامه با بیان اینکه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید برای کنترل قیمت ها جلوگیری از نوسانات و تنظیم بازار برنامه ریزی مناسب داشته باشند، اظهار کرد: حضور بازرسان و گشت های مشترک در این زمینه همانند سال های گذشته اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه جدول برنامه بازدید، بازرسی و گشت های مشترک باید تهیه و به فرمانداری ارجاع شود، افزود: در پایان نیز باید گزارش به صورت کامل و به موقع از بازدیدهای انجام شده ارائه شود.

معاون فرماندار شفت تصریح کرد: تعیین نانوایی های کشیک، نمایشگاه بهاره، تأمین مواد پروتئینی اعم از گوشت و مرغ و همچنین میوه شب عید باید در دستور کار دستگاه های مروبطه قرار گرفته و به گونه ای توزیع شده که به بازار شهرستان آسیبی وارد نشود.

وی حضور تعزیزات حکومتی در سطح شهرستان در این ایام را ضروری برشمرد و گفت: تعزیزات حکومتی چشم نظارتی در سطح بازار بوده و حقوق ضایع شده شهروندان را نیز احیاء می کند.

به گفته این مسئول کاسبان و بازاریان نیز باید براساس قیمت های فروش اعلام شده از سوی مراجع قانونی اقدام به فروش کالا کنند.

توزیع بیش از دو هزار کیسه آرد در ایام عید نوروزی

رئیس جهاد کشاورزی شفت نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه برنامه ریزی های مناسب برای توزیع اقلام اساسی مردم در شب عید در شهرستان صورت گرفته است، اظهار کرد: در خصوص توزیع سهمیه آرد برای نانوایی های کشیک در طی سال اقدام شده است.

مجید جباری ثابت افزود: در طول ایام سال برخی نانوایی ها به دلایل مختلف سهمیه آرد خود را دریافت نکرده اند که این میزان به عنوان ذخیره برای موارد ضروری در سطح شهرستان ذخیره شده است.

وی با تأکید بر ضرورت تعیین نانوایی های کشیک در ایام عید نوروز، ادامه داد: پیشنهاد شده که در احمدسرگوراب، شفت، جیرده و نصیرمحله به دلیل تردد زیاد این کشیک ها برقرار شود.

رئیس جهاد کشاورزی شفت خاطرنشان کرد: براساس تجربیات گذشته و با توجه به پیک مسافرت ها و حضور گردشگران انتظار می رود که امسال بیش از دو هزار کیسه آرد در بین نانوایی های کشیک توزیع شود.

وی همچنین به تعیین جایگاه برای توزیع میوه شب عید در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: با تعیین جایگاه های بیشتر می توانیم دسترسی شهروندان برای خرید را آسان تر کنیم.

جباری ثابت با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای توزیع مرغ و گوشت نیز در سطح شهرستان با اتحادیه شده است، تصریح کرد: در خصوص بازرسی و گشت های مشترک نظارتی نیز جهاد کشاورزی نهایت همکاری را با سایر ارگان های مربوطه انجام می دهد.

ضرورت استفاده از بازرسان افتخاری در ایام عید

در ادامه جلسه رئیس تعزیزات حکومتی شفت نیز با اشاره به روزهای پایانی سال و آغاز تهیه ملزومات و ارزاق عمومی مخصوص ایام عید توسط مردم، اظهار کرد: برای ایجاد ثبات و آرامش در بازار باید همه دستگاه های مسئول با یکدیگر همدلی و همکاری کنند.

حسین حشمتی وجود و حضور دستگاه های نظارتی و بازرسی در سطح شهرستان را سبب ایجاد آرامش خاطر در میان شهروندان عنوان کرد و گفت: دستگاه های مربوط اعم از صنعت، معدن و تجارت، اصناف، اتحادیه ها و جهاد کشاورزی باید در زمینه کنترل بازار نهایت تلاش خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: آنچه که باید در طول ایام قبل و تعطیلات عید نوروز مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد افزایش تقاضا بیش از حد مردم نسبت به خرید برخی اقلام اعم از مواد پروتئینی، شیرینی، آجیل و خشکبار، میوه، حمل و نقل درون و برون شهری است که نیازمند توجه و نظارت بیشتر است.

رئیس تعزیزات حکومتی تأکید کرد: صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، اصناف باید لیست کشیک های خود را تهیه و در اختیار تعزیزات حکومتی قرار دهند تا در بازرسی و نظارت ها در طوا این ایام از آنها استفاده شود.

وی حضور مسئولان در سطح شهر و بازدید از بازار را سبب دلگرمی مردم و بازاریان برشمرد و افزود: با توجه به حجم بسیار بالای فعالیت و شلوغی در این ایام سال استفاده از بازرسان و ناظران افتخاری توسط صنعت، معدن و تجارت امری ضروری است.

حشمتی همچنین به وضعیت نامناسب نظم و انضباط، نبود پارکینک و حضور کسبه فصلی در دو منطقه امامزاده ابراهیم و اسحاق شهرستان شفت به دلیل حضور بسیار زیاد مسافر و گردشگر در برخی از ایام سال اشاره کرد که سبب گلایه مردم و مسافران شده است و خواستار ساماندهی و صدور پروانه های کسب موقت برای این افراد شد .

کد خبر 3917025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha