۱۷ مهر ۱۳۸۵، ۱۵:۰۹

توسط دانشمندان انگليسي صورت گرفت :

توليد مرهم براي درمان زخم ها با الهام از نحوه فعاليت كرم هاي حشرات

توليد مرهم براي درمان زخم ها با الهام از نحوه فعاليت كرم هاي حشرات

دانشمندان انگليسي با الهام از فعاليت كرم هاي حشرات در پاكيزه سازي بافت هاي مرده زخم ها و بازگرداندن سلامت به آن، مرهم جديدي براي درمان زخم ها ساختند.

به گزارش خبرگزاري مهر، روش سنتي استفاده از كرم هاي حشرات زنده براي خوردن بافت هاي مرده زخم هاي غير قابل درمان و بازگرداندن بهبودي به آنها قبل از جنگ جهاني دوم و پيش از عموميت يافتن مصرف داروي پني سيلين رايج بود.

"استفان بريتلند"  زيست شناس سلولي دانشگاه "برادفورد" انگليس در گفتگو با "لايوساينس" گفت: ميليون ها نفر در آن زمان با استفاده از اين روش درماني بهبود مي يافتند اما اكثريت آنها به دليل وجود فاكتور "يوك" در اين نوع درمان مايل به درمان زخم هاي پوستي خود با كرم هاي حشرات نبودند.

اما دانشمندان با الهام از نحوه فعاليت اين كرم ها مرهم جديد اشباع شده از مدفوع و ترشحات پاكيزه شده لارو مگس گوشت زنده ساختند.

بيماران با استفاده از اين مرهم مي توانند از آزاد شدن مواد شيميايي موجود در لارو كه كنترل شده است، اطمينان كسب كنند. اين مرهم در مقايسه با كرم حشرات از خاصيت بقاي بيشتر برخوردار بوده و علاوه بر شكنندگي كمتر، به شيوه اي آسان تر انتقال مي يابد.

محققان اين مرهم را روي سلول هاي برگرفته از انسان و موش كه در محيط هاي آزمايشگاهي رشد داده شده بود، آزمايش كردند و شاهد افزايش سرعت درمان بخشي آن بودند.

دانشمندان اكنون آماده اند تا آزمايشات كلينيكي درماني اين مرهم را آغاز كنند.

کد خبر 391794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha