۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶

استاندار زنجان:

صادرات استان زنجان روبه رشد است

صادرات استان زنجان روبه رشد است

زنجان- استاندار زنجان گفت:صادرات استان زنجان در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته ا میدوار کننده و روبه رشد است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسد الله درویش امیری ظهر سه شنبه در هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال ۹۴، ۲۰۰ میلیون دلار صادرات  بوده است ،اظهار داشت: این در حالی است که در سال ۹۵ ا ین آمار به ۲۹۴ میلیون دلار افزایش داشته یافته است.

وی ادامه داد:آنچه که برای سال ۹۵ برای استان زنجان پیش بینی شده است،۳۳۰ میلیون دلار می باشد که تا به امروز ۲۹۴ میلیون دلار تحقق یافته است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید ۳۰۲ میلیون دلار تا پایان بهمن ماه محقق می شده ،۹۷.۵ درصد محقق شده است، افزود: استان زنجان نسبت به نرم کشوری که ۸۱ درصد بوده ،امیدوار کننده  و رشد خوبی داشته است.

درویش امیری با بیان اینکه استان زنجان در رابطه با واردات ،نگران کننده نمی باشد،واردات استان کالا ها مصرفی نیستند، ادامه داد: واردات ما عمدتا برای مصارف ماشین آلات و مصرف مواد اولیه در کارخانجات برای ایجاد اشتغال کمک کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت های سازمان صنعت و معدن در زمینه توسعه استان مطلوب است، افزود:برگزاری نمایشگاه ها صنعتی در زنجان در مصرف ظرفیت ها و توانمندی ها استان تاثیر شگرفی  گذاشته است. این کار باعث دیده شدن قابلیت ها استان و مرامی بودن صنعت در  زنجان خواهد شد.

درویش امیری با بیان اینکه نمایشگاه هایی که در استان برگزار می شود ،نمایشگاه ها تخصصی می باشد که همراهی همه دستگاه ها در این زمینه را می طلبد.

وی اظهار داشت:این کار ها در کشور در گذشته کم بوده است که در استان باید از ظرفیت ها پنهان استفاده کرد و در معرض دید قرار داد.

وی خاطر نشان کرد :صادرات استان زنجان در مقایسه با سایر استان ها بسیار امید وار کننده است.

کد خبر 3919963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha