۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۳۵

در پارک فناوری یزد محقق می شود؛

شناسایی منابع آب زیر زمینی یزد/ تولید انبوه کنتورهای هوشمند آب

شناسایی منابع آب زیر زمینی یزد/ تولید انبوه کنتورهای هوشمند آب

رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: ما در این پارک مرکزی را برای شناسایی منابع آب زیر زمینی راه اندازی کرده ایم که همکاری های مشترکی با شرکت آب و وزارت نیرو در این زمینه داریم.

داریوش پورسراجیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تمرکز ما در پارک علم و فناوری یزد با توجه به موضوعیت یزد روی بخش آب است.

وی افزود: به همین دلیل مجموعه ای با عنوان مرکز توسعه فناوری های آب که چند پروژه را با هم پیش می برد در این پارک راه اندازی کردیم.

پور سراجیان با اشاره به فعالیت های این مرکز عنوان کرد: فعال سازی فعالیت های فرهنگی موضوع آب به خصوص بخش مدیریت مصرف، انجمن های فعال در این زمینه  را ساماندهی می کند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری یزد، همچنین مطالعات و شناسایی منابع زیر زمینی در این پارک انجام می شود؛ این پروژه با همکاری های مشترک مرکز تحقیقات آب کشور، وزارت نیرو شرکت آب منطقه ای یزد انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: البته این مرکز به جهت دهی و ساماندهی شرکت های دانش بنیان پارک علم  فناوری یزد نیز می پردازد که عمدتا افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب کار می کنند.

وی با اشاره به برخی محصولات تولیدی توسط شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری یزد در حوزه آب گفت: اکنون دو محصول در این پارک به تولید انبوه رسیده است؛ کنتور های آب هوشمند و سیستم آبیاری مکانیزه دو محصول تولیدی هستند که روی کاهش مصرف آب تاثیر بسزایی دارند.

کد خبر 3920527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha