۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶

به منظور کاهش حوادث رانندگی؛

طرح مشترک پلیس راه و راهداری استان کرمانشاه اجرا می‌شود

طرح مشترک پلیس راه و راهداری استان کرمانشاه اجرا می‌شود

کرمانشاه- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: راه‌های استان با اجرای طرح کاهش شدت حوادث واژگونی برای سفرهای نوروزی ایمن‌تر می‌شوند.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فضل الله شیری" گفت: پلیس راه و راهداری استان هم اکنون در حال اجرای طرحی مشترک هستند که تا حدودی می تواند عوامل تشدید کننده حوادث ترافیکی از نوع واژگونی را حذف و یا ایمن سازی کند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۲ در صد از تصادفات استان از نوع واژگونی یعنی با دخالت یک وسیله نقلیه روی می دهد که تجزیه و تحلیل کارشناسان دو ارگان بر این است که در این نوع از سوانح دو حادثه متوالی روی می دهد، حادثه اول خروج خودرو از جاده و حالت تعادل اولیه است و حادثه دوم واژگونی یا برخورد با عوامل تشدید کننده ای مانند دیواره و چاله پلها، سقوط از پرتگاه ها و برخورد به نوک گاردریل ها است.

این مقام انتظامی افزود: در جلسات مشترک به این نتیجه رسیدیم که می توان با اجرای راهکارهای کم هزینه، کوتاه مدت و زود بازده، مقداری از این عوامل تشدید کننده را شناسایی و ایمن سازی یا حذف کنیم.

وی ضمن تشکر از راهداری استان و شهرستان ها در اجرای این طرح عنوان کرد: در دو هفته اخیر ۱۰تیم کارشناسی مشترک به سطح تمام راههای اصلی، فرعی و روستایی استان اعزام شده اند و تا کنون موفق به شناسایی و تشخیص موردی بیش از ۳۰۰ عامل تشدید کننده  و توافق در مورد راهکارهای امکانپذیر رفع و اصلاح آنها شده اند که عملیات اجرای این راهکارها ظرف ۱۰ روز آینده تا حد توان به نتیجه خواهد رسید.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خطاب به رانندگان هشدار داد: حوادث واژگونی استان به بیشتر به علت عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مطمئنه روی می دهند که پیشگیری از و قوع آنها تا ۹۵ درصد در اختیار و کنترل رانندگان است، لذا رانندگان باید در راه های پرپیچ و خم و کوهستانی و کمتر شناخته شده نهایت دقت را در توجه به جلو و رعایت سرعت مطمئنه به عمل آورند.

کشف ۲۴ هزار عدد مواد محترقه در شهرستان قصرشیرین

فرمانده انتظامی شهرستان قصرشیرین از کشف ۲۴ هزار عدد مواد محترقه غیراستاندارد و دستگیری سه توزیع کننده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "عنایت فلاحی" گفت: عوامل انتظامی شهرستان قصرشیرین جهت برقراری نظم و آرامش و نیز جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش در چهارشنبه پایانی سال، دستگیری توزیع کنندگان موادمحترقه را دستور کار خود قرار داده اند.

وی افزود: در همین راستا با اقدامات اطلاعاتی، سه نفر از فروشندگان موادمحترقه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی سه عملیات جداگانه دستگیر شدند، همچنین ۲۴ هزار عدد انواع مواد آتش زای غیراستاندارد نیز در واحدهای صنفی آنها کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان  جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده اند، تصریح کرد: آموزش مهمترین راه پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از خطاهای انسانی است، لذا از والدین درخواست می کنیم که عواقب بازی با موادمحترقه را به فرزندان خود یادآوری کنند تا شاهد پایان سالی بدون حادثه باشیم.

عاملان تیر اندازی به مأموران پلیس دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری دو نفر از عاملان تیراندازی به مأموران پلیس خبر داد و گفت: متهمان سابقه چندین مورد شرارت داشته اند.

سرهنگ "رضا شیرزادی" عنوان کرد:  اکیپی ویژه از ماموران یگان امداد حین گشت زنی در حوالی میدان امام خمینی(ره) به یک دستگاه سواری پراید که به صورت غیر متعارف رانندگی می کرد،   مشکوک شده و به راننده خودرو دستور توقف می دهند.

سرهنگ شیرزادی افزود: عوامل انتظامی پس از مشاهده سرپیچی راننده خودرو، به تعقیب وی پرداختند اما پس از طی مسافتی در خیابان های حاشیه شهر، متهم کنترل خودرو را از دست داد و با چند خودروی دیگر برخورد کرد.

وی ادامه داد: در همین حین یکی از متهمان از خودرو پیاده و با یک قبضه اسلحه به سمت خودروی پلیس تیر اندازی تیراندازی کرد، لذا مأموران در اقدامی ضربتی پس از محاصره محل، موفق شدند دو نفر از عاملان تیر اندازی را دستگیر و در بررسی از خودروی آنها یک قبضه اسلحه کلت کمری و تعدادی فشنگ جنگی کشف کنند.

سرهنگ شیرزادی در پایان با اشاره به اینکه متهمان حدودا ۲۰ سال سن دارند، گفت: دستگیر شدگان سابقه چند مورد شرارت داشته اند و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، همچنین کار اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی برای دستگیری نفر سوم که توانسته بود از تاریکی شب متواری شود،   با جدیت تمام ادامه دارد.

کد خبر 3921064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha