۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۴۵

هفته بیست و هشتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته بیست و هشتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

گنبدکاووس – هفته بیست و هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته بیست و هشتم این رقابت‌ها عصر جمعه ۹۳ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۹ دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۱۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۹ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب زورلی حبیب ایشان زودتر از خط پایان گذشت و اسب‌های خان ترکمن و گل ماسان به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که اسب ریو رویس عنوان اول را به دست آورد و اسب‌های رویال دیاموند و بوکی دی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که اسب تومیریس موفق به کسب مقام اول شد و اسب‌های بای نا و فرانکل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که اسب ریواور هان زودتر از خط پایان عبور کرد و اسب‌های بالا هج و هج مامبو به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که بوی بلا نخستین اسب از خط پایان عبور کرد و الچی بای و کژال اسب‌های دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

کورس ویژه دور ششم را اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب اس ای فرمول موفق به کسب مقام اول شد و اسب‌های لطیفه و میلواکی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که اسب امیر پاشا موفق به کسب مقام اول شد و اسب‌های آرشا و طوبی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هشتم اسب‌های دوخون سه ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر به رقابت پرداختند که اسب مهگل عنوان نخست را کسب کرد و اسب‌های آرای و قزل داغ مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در دور نهم و پایانی اسب‌های ترکمن دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که اسب سورن حمید مقام اول را کسب کرد و اسب‌های یل فام و ارغیان دوم و سوم شدند.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های بیست و نهم و سی ام رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، ۱۹ و ۲۰ اسفند در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی در گلستان پس از حدود دو دهه به استان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار می‌کند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 3922237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha