۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۴۳

استاندار مرکزی:

دانشگاه ها در خلق ثروت و توسعه متوازن نقش آفرینی کنند

دانشگاه ها در خلق ثروت و توسعه متوازن نقش آفرینی کنند

اراک- استاندار مرکزی گفت: دانشگاه ها باید در راستای خلق ثروت و توسعه متوازن در کشور و استان نقشی برجسته ایفا کنند و تنها به تربیت فار غ التحصیلان بدون مهارت و تخصص اکتفا نکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری مرکزی، محمود زمانی قمی روز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه محلات، اظهار داشت: دانشگاه ها باید در راستای خلق ثروت و توسعه متوازن در کشور و استان نقشی برجسته ایفا کنند و آنچه نیاز امروز کشور است تاثیر بیشتر دانشگاه ها در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد و تبدیل علم به ثروت است .

استاندار مرکزی ادامه داد: توجه به فعالیت های دانش بنیان، راهبردی است که در تبدیل علم به ثروت نقش اساسی دارد، دانش بنیان ها در دانشگاه ها شکل گرفته و توسط دانشجویان ساماندهی می شود، لذا دانشگاه ها می توانند در خلق ثروت نقش مهمی ایفا کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه ها اساس توسعه و ترقی هر کشور هستند و آنچه که بنیان های توسعه متوازن بر آنها بنا نهاده می شود، نیروی انسانی است که در دانشگاه ها رشد و نمو می یابد.

زمانی قمی ابراز داشت: برای رفع هر مانعی در کشور باید به متفکران و مغزهای متفکر خود در دانشگاه ها تکیه کنیم و علی رغم  با استعداد بودن ایرانیان باید بگوییم مسیر پیش روی ما در نظام آموزش عالی با نیازهای کشور هم خوانی ندارد و باید در جهت رفع این مشکل تلاش شود.

استاندار مرکزی گفت: جهت گیری نظام آموزشی کشور باید به سمت تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصصی باشد که بتواند برای رفع نیازهای کشور نقش موثری ایفا کند و تنها به تربیت فارغ التحصیل و تحصیلات تکمیلی دانشجویان اکتفا نکند.

کد خبر 3924287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha