۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۹

با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

شبکه نوآوری «تهران» افتتاح شد

شبکه نوآوری «تهران» افتتاح شد

شبکه نوآوری «تهران» با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف تأسیس زیست‌بوم توسعه‌دهنده، توانایی و نوآوری بومی در کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و دبیر شبکه نوآوری تهران در مراسم افتتاح شبکه نوآوری «تهران» با اشاره به هدف تأسیس این شبکه اظهار داشت: شبکه نوآوری «تهران» از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف تجمیع امکانات در سیستم نوآوری و فناوری کشور در یک سیستم راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تأسیس و افتتاح شبکه نوآوری «تهران» با سه محور بوده است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مجتمع‌های فناوری و سایر بازیگران عرصه فناوری همچون زیست‌بوم‌ها، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، صندوق‌ها و شتاب‌دهنده‌ها از محورهای اصلی شبکه نوآوری «تهران» هستند و می‌توانند در این شبکه حضور یابند.

رئیس پارک فناوری پردیس تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در هر نقطه از شهر تهران که باشند، می‌توانند با عضویت در این شبکه، خدمات جدیدی را دریافت کنند و امکانات خود را با سایر شرکت‌های حضور یافته در شبکه‌ نوآوری «تهران» به اشتراک بگذارند.

صفاری‌نیا با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در قالب یک مجتمع در این شبکه به فعالیت بپردازند، اظهار داشت: این مجتمع‌ها می‌توانند از مجموع ۱۰ شرکت دانش‌بنیان تشکیل شوند و از مزایای خوبی برای ادامه فعالیت‌های فناورانه خود برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: در واقع هر مجتمعی متشکل از ۱۰ شرکت فناور است که می‌تواند از مزایایی همچون معافیت‌های مالی، معافیت‌های عوارضی و ... برخوردار شود. اکنون در سامانه نوآوری «تهران» شرکت‌هایی که در استان تهران هستند، می‌توانند عضو شوند و ثبت‌نام کنند.

صفاری نیا تأکید کرد: فضایی که در شبکه نوآوری «تهران» ایجاد شده، امکان تبادل نظر میان دست‌اندرکاران حوزه فناوری را ایجاد می‌کند.

دبیر شبکه نوآوری تهران با بیان اینکه این شبکه نوآوری دارای یک مجمع سالیانه است، خاطرنشان کرد: از این طریق شرکت‌ها می‌توانند خدماتی را به اعضای عضو شبکه نوآوری «تهران» ارائه کنند.

به گفته صفاری‌نیا، به واسطه شبکه نوآوری تهران، عناصر زیست‌بوم فناوری در قالب یک شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام شرکت‌ها و سایر بخش‌های فناورانه استان تهران از امروز آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون ۱۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و اطلاعات اولیه آنها روی سامانه وجود دارد؛ البته این شرکت‌ها باید اطلاعات خود را تکمیل کنند.

صفاری‌نیا افزود: بنا داریم با همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها، این شبکه را توسعه دهیم.

کد خبر 3924701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha