۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۳۴

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شعرا با آثار تولیدی خود سبک زندگی شهدا را به جامعه انتقال دهند

شعرا با آثار تولیدی خود سبک زندگی شهدا را به جامعه انتقال دهند

بجنورد- امام‌جمعه بجنورد با اشاره به مطالبات رهبری از شاعران آیینی و مذهبی، گفت: شعرا باید با آثار تولیدی خود سبک زندگی شهدا را به جامعه انتقال دهند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هنر، شعر و ادبیات ایرانی و اسلامی باید فرزندان ما را به قله‌های رفیع سبک زندگی متوجه کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه سیره بزرگان دینی و ائمه(ع) باید در آثار تولیدی شاعران نمایان باشد، تصریح کرد: وظیفه شاعران آیینی و مذهبی، دمیدن روحیه انقلابی در جامعه است.

وی تأکید کرد: بنابراین در جلسات ادبی و تولید شعر باید این مطالبات رهبری مدنظر قرار بگیرد تا شاهد تحول در فرهنگ عمومی و روحیه جهادی و انقلابی در جامعه باشیم.

وی عنوان کرد: پیام‌های دین و انقلاب در قالب هنر ماندگار می‌شود و به نسل‌های آینده انتقال می‌یابد.

امام‌جمعه بجنورد هنر را بهترین قالب برای انتقال مفاهیم ارزشی و دینی به نسل‌های آینده برشمرد و افزود: سبک زندگی در جامعه امروز مسئله مهمی است که باید شعرا در آثار تولیدی خود به آن توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر اینکه طراز تفکر شعرا باید تبیین سبک زندگی باشد، عنوان کرد: شاعران دینی و مداحان باید برای تحقق این مهم، با تفکر انقلابی شعر بگویند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی شعر در خراسان شمالی گفت: برگزاری این برنامه‌ها در جهت شناسایی استعدادها و ارج نهادن به مقام شعرا و تولیدات هنری آنان حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی با داوری ۸۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره برگزار و تقدیر از برگزیدگان در ۲۰ اسفندماه جاری در محل تالار حافظ بجنورد انجام می‌شود.

کد خبر 3925494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha