۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

۶۰۰ غرفه صنایع دستی همزمان با نوروز در گیلان برپا می شود

۶۰۰ غرفه صنایع دستی همزمان با نوروز در گیلان برپا می شود

رشت-معاون صنایع دستی گیلان با اشاره به برگزاری تورهای کارگاه گردی صنایع دستی در تعطیلات نوروزی از برپایی ۶۰ نمایشگاه صنایع دستی طی این ایام در استان گیلان خبر داد.

سلمان شاه محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور پرشور گردشگران در تعطیلات نوروزی در شهرهای استان گیلان اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی، برای آشنایی هر چه بیشتر گردشگران با توانمندی ها و تنوع صنایع دستی هنرمندان استان، ۶۰۰ غرفه عرضه کننده صنایع دستی در قالب نمایشگاه های صنایع دستی در سطح استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این غرفه ها در ۶۰ نقطه استان گیلان برپا می شود افزود: در تعطیلات نوروزی، صرفا صنایع دستی استان به معرض عموم گذاشته می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به احتمال افزایش تعداد غرفه ها به دلیل استقبال هنرمندان گفت: سال گذشته با اینکه ۵۲۰ غرفه برای نمایشگاه های صنایع دستی در استان آماده شده بود اما در نهایت با استقبال هنرمندان این تعداد به بیش از ۷۰۰ غرفه رسید.

شاه محمدی با بیان اینکه در هشت شهر بازارچه دائمی صنایع دستی نیز، دست سازه های هنرمندان گیلان عرضه می شود اظهار کرد: در نوروز امسال با برگزاری تورهای کارگاه گردی از صنایع دستی استان، بیش از دو هزار قلم صنایع دستی به گردشگران هدیه داده می شود.

وی تصریح کرد: این اقلام شامل محصولات مروار بافی، سفال و صنایع دستی چوبی است که در بازدید گردشگران از ۲۰ کارگاه صنایع ستی که در ایام نوروز به روی مسافران باز است، به گردشگران اهدا می شود.

کد خبر 3925565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha