۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹

در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی اهر عنوان شد؛

تغییرات در حوزه فرهنگی کشور بسیار نگران‌کننده است

تغییرات در حوزه فرهنگی کشور بسیار نگران‌کننده است

اهر - امام جمعه اهر گفت: برخی تغییرات در حوزه فرهنگی کشور بسیار نگران‌کننده است و کشورمان در زمان کنونی از جناح‌بندی‌های سیاسی رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در سال جاری ظهر چهارشنبه با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری، معاون فرماندار و جمعی از دیگر مسئولان این شهرستان با محوریت اقتصاد مقاومتی در بیت امام جمعه اهر برگزار شد.

تغییرات در حوزه فرهنگی کشور بسیار نگران‌کننده است

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده ظهر چهارشنبه در این جلسه اظهار داشت: اوایل سال آینده ملت ایران با آزمون بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و در حوزه انتخابیه اهر و هریس انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی روبر هستند و وظیفه‌داریم در این سه انتخابات مهم حضوری حداکثری داشته و افراد اصلح را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی نگران هستند، افزود: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته شعار سال را با عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری می‌کنند و امسال به لحاظ این‌که اقدام و عمل جدی در این زمینه صورت گیرد شعار امسال را بر مبنای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل قرار داده‌اند.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه برخی تغییرات در حوزه فرهنگی کشور بسیار نگران‌کننده است، گفت: استکبار جهانی در صدد تغییر فرهنگ ایران اسلامی است و به همین منوال رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشاتشان فرموده‌اند که مسائل فرهنگی اجازه نمی‌دهد تا شب‌ها با آرامش بخوابیم، البته مشکلات کشور تمامی ندارد و بیکاری و اشتغال جوانان از دیگر دغدغه‌های اصلی جامعه به شمار می‌رود.

امام جمعه اهر ادامه داد: باید رویکرد عامه مردم در انتخاب مسئولین نظام در دو جهت اضافه‌تر باشد و مسئول مورد انتخاب مردم فکر و دغدغه فرهنگی داشته باشد و همچنین در فکر بهبودی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بوده باشد.

وی با ابراز تأسف از اینکه کشورمان در زمان کنونی از مسائل جناح‌بندی‌های سیاسی رنج می‌برد، اظهار کرد: وقتی محور نظام امام خامنه‌ای در مسائل فرهنگی و اقتصادی تأکید دارند و فردی که بر سر کار می‌آید می‌بایست در پیشبرد اهداف نظام و منویات مقام معظم رهبری تلاش کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با تأکید بر این‌که تغییر نام کوچه‌ها از نام‌های شهدا و به غیر به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست، تصریح کرد: به‌هیچ‌وجه اماکن عمومی و میادینی که به نام شهدا نام‌گذاری شده نباید به نام‌های دیگری تغییر یابد.

آیت‌الله حاجی‌زاده با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر بوده و منتظر پاسخ مسئولان به اقدام و عمل هستند، بیان داشت: سال اقتصاد مقاومتی روزهای پایانی را سپری می‌کند و باید تمامی مسئولان بگویند که در رابطه با اقدام و عمل چه کرده‌اند.

پروژه‌های ورزشی اهر مصداق بارز شعار اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر نیز در این جلسه اظهار داشت: در طول سال جاری اداره ورزش و جوانان ۴ پروژه مهم در زمینه اقتصاد مقاومتی در شهرستان اهر اجرایی کرده و در برخی فعالیت‌ها این اداره به‌عنوان نمونه کشوری معرفی‌شده است.

جمال علیجانپور هدف از اجرای پروژه‌های ورزشی را تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست، افزود: تعویض شیشه‌های پنجره سالن‌های ورزشی کوثر، ولیعصر (عج) و شهدای هالا کار که هر روز شاهد شکسته شدن شیشه این سال‌ها بودیم پنجره این سالن‌ها را به شیشه ۴ میل طلق دوجداره کردیم که هم از هدر رفت انرژی و سرمایه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از شیشه‌های ۴ میل طلق دوجداره از هدر رفت ۷۰ درصد انرژی و سرمایه ملی جلوگیری کرده است، ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سالن شهدای هالا کار اهر در قالب بسیج سازندگی در ورزش انجام شد و این پروژه بدون نیاز به اعتبارات دولتی توسط ورزش دوستان احداث شده که از پروژه می‌توان به‌عنوان نمونه‌ای از اقدامات اقتصاد مقاومتی نام برد.

علیجانپور از احداث دیواره صخره‌نوردی و حلقه هیدرولیک بسکتبال در سال شهید عباسقلیزاده اهر خبر داد و اضافه کرد: با توجه به این‌که برای احداث این پروژه‌ها ۸۰ میلیون تومان اعتبار اولیه برآورد شده بود ولی با بهره‌گیری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توانستیم دیواره صخره‌نوردی و حلقه هیدرولیک بسکتبال با هزینه ۱۱ میلیون تومان و با رعایت استانداردها احداث کنیم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر در پایان با اشاره به اینکه زمین‌بازی‌های ساحلی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و در قالب بسیج سازندگی در ورزش احداث کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: هدف از احداث این زمین افزایش سرانه ورزشی در این شهرستان بوده و با استفاده از نیروی ورزش یار و بدون نیاز به اعتبارات تملک دارایی احداث شده، در حالی که برای اجرای هر یک از پروژه‌ها می‌بایست اعتبارات زیادی را هزینه می‌کردیم اما با رویکردهای جدید توانستیم در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در عرصه ورزشی قدم‌هایی برداریم.

کد خبر 3927076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha