۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲

با حضور ۴۰۰ مهمان خارجی؛

سی‌وچهارمین مسابقه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود

سی‌وچهارمین مسابقه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود

قم - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی‌وچهارمین مسابقه بین‌المللی قرآن کریم با حضور ۴۰۰ مهمان خارجی ۳۰ فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمدی قبل از ظهر پنج شنبه در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی در پنج بخش با حضور شرکت کنندگان خارجی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: پس از برگزاری ۱۹۲۰ مسابقه در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها، ۸۰۰ نفر خواهر و برادر در ۱۱ رشته برگزیده شدند که مهم‌ترین آن حفظ و قرائت قرآن بوده است.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در میان برادران ۲ نفر نماینده در رشته حفظ و قرائت در مسابقات بین المللی قرآن برگزیده خواهند شد.

وی ابراز کرد: امسال جشنواره‌های قرآنی ۳۰ فروردین‌ماه تا ششم اردیبهشت ادامه خواهد داشت و برای اولین بار برای طلاب رشته حفظ و قرائت و برای خانم‌ها رشته حفظ برگزار خواهد شد.

 حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی مدتی رکود بود که امسال دایر می‌باشد، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی ویژه روشندلان از بخش‌های دیگر این دوره مسابقات بین‌المللی قرآن است.

وی بیان کرد: مسابقات با حضور ۴۰۰ مهمان خارجی برگزار خواهد شد و تاکنون ۷۴ کشور برای شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در حاشیه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن نمایشگاه محصولات قرآنی نیز در معرض دید قرار می‌گیرد.

ارسال ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش پژوهش های قرآنی

وی افزود: ما فراخوان همایش پژوهش‌های قرآنی را نیز اعلام کرده‌ایم که طی آن تاکنون ۴۰۰ مقاله ارسال شد که از میان مقالات ۱۰۰ مقاله مربوط به شرکت کنندگان خارجی بوده است.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: برای دهمین بار در مسابقات بین المللی قرآن از بانوان قرآنی تجلیل  و قدردانی می‌شود.

کد خبر 3927642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha