۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۵۸

در جشنواره همگانی استعدادیابی مطرح شد؛

پیگیری جدی طرح آمایش ورزشی در یزد/ هیئت‌های ورزشی تقویت می‌شوند

پیگیری جدی طرح آمایش ورزشی در یزد/ هیئت‌های ورزشی تقویت می‌شوند

یزد ـ استاندار یزد بر لزوم پیگیری جدی طرح آمایش ورزشی در یزد تاکید کرد و گفت: به طور قطع شناسایی نخبگان ورزشی، مسیر موفقیت های ورزشی استان یزد را هموار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد میرمحمدی در جشنواره همگانی استعدادیابی استان یزد در ورزشگاه ۶ هزار نفری شاهدیه اظهار داشت: استان یزد پتانسیل‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه ورزش دارد که لازم است این ظرفیت ها شناسایی و به کارگیری شوند.

وی بیان کرد: استعدادهای ورزشی استان یزد اگر شناسایی و تقویت شوند به طور قطع در آینده ای نه چندان دور شاهد درخشش آنها در میادین ورزشی خواهیم بود.

استاندار یزد عنوان کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها نیز در گسترش فرهنگ ورزشی بسیار اثرگذار است به ویژه آنکه در این مراسم والدین نیز حضور دارند و در کنار نوجوانان و نونهالان خود به فعالیت‌های ورزشی کمک می‌کنند.

آمایش ورزشی مسیر درخشش یزد در میادین ورزشی را هموار می کند

میرمحمدی بیان کرد: امیدواریم دست‌اندرکاران ورزش استان یزد با شناسایی استعدادهای هر رشته بتوانند مسیر ورزش قهرمانی را نیز ادامه داده و برای استان و کشور افتخارات بیشتری کسب کنند.

وی عنوان کرد: استعدادهای بسیاری در استان یزد وجود دارد و فعالیت‌های اداره ورزش و جوانان استان در زمینه استعدادیابی بسیار ارزشمند است به ویژه آنکه اگر ورزش در فعالیت‌های روزمره جوانان و نوجوانان قرار گیرد، نشاط‌ آور و سلامت‌آفرین خواهد بود.

تقویت هیئت ‌های ورزشی استان یزد در ۸ رشته

مدیر پایگاه ورزش قهرمانی استان یزد نیز در این مراسم از تقویت هیئت های ورزشی خبر داد و گفت: هیئت های ورزشی برای فعالیت ویژه در امر استعدادیابی حمایت مالی می شوند.

حمیدرضا شیر بیان کرد: هیئت های ورزشی هشت رشته شمشیربازی، دوچرخه‌سواری، تیر و کمان، ژیمناستیک، سوارکاری، بستکتبال، تکواندو و تنیس روی میز برای استعدادیابی در مناطق مختلف استان یزد انتخاب شدند و طی دو ماه سنجش های لازم را انجام می دهند.

استعدادسنجی ۱۰ هزار نفر در رده سنی ۸ تا ۱۴ سال

وی با اشاره با اینکه تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در استان یزد در طرح استعدادیابی شرکت کردند، افزود: از هر رشته ۱۰۰ نفر به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند که افراد انتخاب شده در رده سنی هشت تا ۱۴ سال هستند.

دبیر جشنواره استعدادیابی همگانی استان یزد بیان کرد: در مرحله نخست به هشت رشته ورزشی از طریق هیئت‌های این رشته‌های ورزشی ۲۰ میلیون تومان تخصیص یافت که تنها برای استعدادیابی و آموزش افراد برتر تحت نظر مربیان هزینه خواهد شد و در مرحله بعد مبالغ دیگری نیز در این زمینه پرداخت خواهد شد.

شیر خاطرنشان کرد: در سال آینده اعتبارات بیشتری با توجه به تخصیص وزارت ورزش و جوانان به هشت هیأت منتخب پرداخت خواهد شد و نونهالان و نوجوانانی که در استعدادیابی حائز رتبه برتر شدند، در آینده در ورزش قهرمانی استان شاهد حضور آنها خواهیم بود.

کد خبر 3928648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha