۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷

در آستانه شب عید و ایام نوروز؛

۱۲۵تیم بازرسی برعملکرد صنوف استان مرکزی نظارت دارند

۱۲۵تیم بازرسی برعملکرد صنوف استان مرکزی نظارت دارند

اراک- رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: ۱۲۵ تیم بازرسی در رابطه با خرید شب عید و ایام نوروز، نظارت بر عملکرد اصناف استان را برعهده دارند و مرغ گرم و منجمد و برنج وارد شبکه توزیع شده است.

جمشید زند در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۱۲۵ تیم نظارت استان مرکزی، ۲۵ تیم در قالب ۵۰ نفر کار نظارتی بر اصناف در اراک را بر عهده دارند.

وی افزود: طرح ویژه نوروزی امسال از اول اسفند ماه شروع و به صورت اطلاع رسانی و هماهنگی با ادارات و ارگان های مختلف پیگیری شد و تا پانزدهم فروردین سال آینده ادامه دارد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن حجم فروش در این ایام خصوصا کالاهایی چون پوشاک، کیف، کفش، آجیل، شیرینی، مواد پروتئینی و… بیشترین نظارت از سوی بازرسان بر روی اقلام ذکر شده صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین واحدهای دریافت شکایت به صورت ثابت و سیار در استان فعال هستند که در اراک دو واحد ثابت در مرکز شهر (میدان شهدا) و یک واحد هم در اتاق اصناف مستقر و به طور شبانه روزی آماده اخذ شکایات همشهریان هستند.

زند ادامه داد: همچنین سامانه ۳۲۸۰ آماده دریافت شکایت مردم در سطح استان می باشد و بازرسان به صورت تمام وقت حتی در روزهای تعطیل تا پایان روز پانزدهم فروردین سال آینده خدمت رسانی هستند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی افزود: مردم سعی کنند از کالاهای ایرانی و داخلی خرید کنند، چراکه خرید کالاهای ایرانی و داخلی موجب رونق کسب و کار می شود و همچنین مردم هنگام خرید از فروشنده فاکتور خرید دریافت کنند.

وی ادامه داد: فروشندگان موظف هستند برای خرید کمتر از یکصد هزار تومان توسط خریدار، در صورت درخواست خریدار فاکتور صادر کنند، اما در صورتی که بیش از یکصد هزار تومان باشد، فروشنده موظف به ارایه فاکتور است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: هم اکنون مرغ گرم در بازار به قیمت هر کیلوگرم هفت هزارتومان عرضه می شود و همچنین مرغ منجمد هم به اندازه کافی در سردخانه موجود است و هر موقع نیاز باشد با قیمت هر کیلوگرم پنج هزار و ۹۰۰ تومان در بازار عرضه می شود.

وی تصریح کرد: برنج وارداتی هم وارد شبکه توزیع شده و در واحدهای صنفی با قیمت دو هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می شود.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی خاطرنشان کرد: توزیع میوه شب عید برعهده جهاد کشاورزی و تعاون روستایی است و اتاق اصناف در این زمینه وظیفه نظارتی را بر عهده دارد.

گفتنی است در رابطه با میوه شب عید استان مرکزی نیز قبلا از سوی معاون اقتصادی استاندار، اعلام شده بود ۵۰۰ تن سیب از آذربایجان غربی و همچنین یک هزار تن پرتقال تامین خواهد شد.

کد خبر 3929133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha