۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷

ویژه برنامه های هفته بزرگداشت شهدا در رادیو

ویژه برنامه های هفته بزرگداشت شهدا در رادیو

همزمان با فرارسیدن هفته بزرگداشت شهدا، شبکه های رادیویی ویژه برنامه هایی را تدارک دیدند که در طول این هفته روی آنتن شبکه های رادیویی می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرارسیدن هفته بزرگداشت شهدا و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر میهن عزیزمان، شبکه های رادیویی ویژه برنامه هایی را تدارک دیدند که در طول این هفته روی آنتن شبکه های رادیو می‌رود.

رادیو ایران

این شبکه رادیویی در برنامه های «سلام ایران» ساعت ۶:۴۵ به اطلاع رسانی برنامه ها و اخبار روز بزرگداشت شهدا پرداخته و «پلاک هشت» نیز که برنامه ای در حوزه دفاع مقدس است و ساعت ۱۳ پخش می‌شود، گزارشی از همایش مادران مقاومت خواهد داشت که روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه برگزار می‌شود.

رادیو اقتصاد

«روز از نو» برنامه ای که ۲۱ اسفندماه ساعت ۶:۳۰ از رادیو اقتصاد پخش شده و به تجلیل از مقام شهدا و گفتگو با خانواده شهدا فعال در زمینه سازندگی کشور پرداخت.

«نود وهشتی‌ها» نیز ۲۲ اسفندماه ساعت ۱۷ روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود و به نقش شهدا در امنیت اقتصادی امروز و ایثارگری و نقش آن در اقتصاد امروز می‌پردازد.

رادیو پیام

رادیو پیام در شیفت های ۶ گانه پخش در هفته بزرگداشت شهدا اقدام به پخش موسیقی‌های مرتبط پیرامون شهید و دفاع مقدس، بیان فداکاری ها و ایثار و از جان گذشتن های شهدا، رسالت ما بعد از شهدا و راز جاری ماندن شهدا، نگاهی به حقیقت شهدا و فضایل شهادت  و پاداش عمل شهید، نگاهی به حقیقت شهدا و فضایل شهادت و پاداش عمل شهید، بیانات مقام معظم رهبری و شخصیت های سیاسی و فرهنگی درباره شهید و شهادت، معرفی شهدا و خصوصیات اخلاقی و جوانمردی آنها می‌نماید.

رادیو تهران

«پنجره ای برای تماشا» ساعت۱۱:۴۰ به وصیت نامه یک شهید، داستان کوتاه، گزارش درباره رشادت های شهدای جنگ تحمیلی و پخش مباحث کارشناسی درباره شخصیت ام البنین (س) می‌پردازد و «گفتاورد» نیز ساعت ۲۲:۳۰ با تحلیل جایگاه و مقام حضرت ام المبنین (س)، مادران شهدا به عنوان ام البنین‌های روزگار این مناسبت را گرامی می دارد.

رادیو جوان

«جوان ایرانی سلام» روز ۲۲ اسفندماه ساعت ۶:۴۰ ویژه روز تکریم مادران و همسران شهدا و بزرگداشت شهدا و سالروز وفات حضرت ام البنین (س) روی آنتن می‌رود.

«فاطمه مادر تمام پسران» نیز ۲۱ اسفندماه ساعت ۲۱ پخش شده و در خصوص شخصیت و ویژگی های حضرت ام البنین (س)، الگوی مادران و همسران شهید سخن می‌گوید.

رادیو سلامت

«قاصدک» که ساعت ۲۱:۰۵ از رادیو سلامت روی آنتن می‌رود، در هفته بزرگداشت شهدا به قصه‌های کودکانه در مورد راهیان نور و سفر به شلمچه و سالروز وفات حضرت ام البنین (س) می‌پردازد.

«خونه زندگی» نیز که در تاریخ ۲۲ اسفندماه از رادیو سلامت پخش می‌شود، ساعت ۱۰:۲۰ روی آنتن رفته و به تبیین شخصیت مادر مظهر مهر و رحمت خداوند با تاکید بر تکریم مادران شهدا می پردازد.

رادیو صبا

«یاد خوبان» ساعت پخش ۱۱:۴۵ روز ۲۲ اسفندماه پخش شده و به خاطرات عملیات خیبر و جزیره مجنون و یاد و خاطره شهید حاج محمد ابراهیم همت می‌پردازد.

رادیو فرهنگ

این شبکه رادیویی در برنامه هایی همچون «زمزمه زمستان» ساعت ۹ و «کوبه» که ساعت ۱۵:۱۵ در هفته بزرگداشت شهدا پخش شد، به اخبار و برنامه های فرهنگی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا پرداخت و در ارتباط با بنیاد شهید در خصوص برنامه های این روز اطلاع رسانی کرد.

رادیو قرآن

برنامه های«والشمس» ساعت پخش ۶:۳۰ و «رویدادهای قرآنی» ساعت پخش ۱۴:۳۰ این رادیو در این هفته به بزرگداشت روز شهدا، مصاحبه با خانواده های شهدای قرآنی و اطلاع رسانی از این هفته پرداخت.

رادیو گفتگو

«مشق شیدایی» در قالب میزگرد ساعت ۲۲ روز ۲۱ اسفندماه از این شبکه رادیویی پخش و به گفت و گو با رزمندگان و همرزمان شهدای ۸ سال دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان در آستانه روز بزرگداشت شهدا می‌پردازد.

«روشن تر از ماه» نیز برنامه ای دیگر در قالب میزگرد از رادیو گفتگو است که ساعت ۲۲ روز ۱۹ اسفندماه در قالب گفت و گو با خانواده های محترم شهدای حرم پخش شد.

رادیو معارف

«به رنگ خدا» ویژه برنامه ای است که در هفته بزرگداشت شهدا ساعت۱۷:۳۰ پخش و آیتم پیامکی از بهشت و خواندن وصیت نامه های شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را روی آنتن می برد.

«روایت عشق» نیز دیگر برنامه رادیو معارف است که در این هفته ساعت ۱۱:۱۰ روی آنتن می رود و مصاحبه‌ای با  مادران و همراهان شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم دارد.

رادیو نمایش

«نیزارهای خونین» نمایشی است که ۲۲ اسفندماه ساعت ۶:۳۰ پخش می‌شود و مضموت آن این است: علی از رزمندگان قدیمی دوران جنگ پس از سی سال وقتی که از سر مزار دوستش باز می گردد، خاطره ای را برای دامادش نادر تعریف می کند که یک شب به همراه مجتبی از  اعضای اطلاعات و عملیات سپاه و یک نفر از تیپ تکاور ارتش (پدر نادر) قبل از عملیات با لباس غواصی و قایق به منطقه ی هورالعظیم می روند تا اطلاعات لازم از وضعیت منطقه برای  عملیات جمع آوری نمایند. با این مقدمه چینی به گذشته منتقل می شویم و  از خلال گفت و گو های آنها در آن شب متوجه می شویم که ایران در حملات خود تغییرات تاکتیکی عمده ای لحاظ کرده است و ... .

«مزار» نمایش رادیویی دیگری است که ۲۲ اسفندماه ساعت ۱۲:۳۰ روی آنتن رادیو نمایش می‌رود و مضمون آن این است: گلاب زنی است که به تنهایی زندگی می کند و به شدت نگران رفتارهای ناهنجار بعضی از جوانان محل است از جمله پسر همسایه اش روزبه. روزبه در نهایت به گلاب این را می گوید که انتظارش برای آمدن جسد پسرمفقودالاثرش از جبهه پس از بیست و اندی سال، او را دچار اختلال حواس و مشکلات روحی، روانی کرده است. از سویی دختر گلاب برای دیدار مادرش می آید. به او می گوید بنیاد شهید نام پسر گلاب را به عنوان شهید مفقود الاثر ثبت کرده است و باید با این موضوع کنار  آمد ... .

رادیو ورزش

«اسوه های جاوید» ساعت ۱۹ روز ۲۰ اسفندماه از رادیو ورزش روی آنتن رفته و به معرفی ایثارگران ورزشکار پرداخت.

"پلاکشان مدالشان" نیز که ساعت۱۲:۵۰ از رادیو ورزش پخش می‌شود، در هفته بزرگداشت شهدا به معرفی و زندگینامه شهدای مدال آور ورزشکار می‌پردازد.

کد خبر 3929346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha